2020-04-17, 19:26
Medlem
"Polisen har via SOS fått in uppgifter om att en man ska ha skjutit med någon typ av vapen alternativt knallskott i centrala Trollhättan

Mannen ska ha sprungit mot högskolan. Flera uppger att de sett något form av skjutvapen, enligt vissa uppgifter till polisen har vapnet riktats mot förbipasserande och avlossatsI nuläget är det oklart om någon skadats i samband med händelsen men förundersökning med rubricering försök till mord har inletts.

Någon typ av smällare ska ha hittats på platsen mannen befann sig. Platsen har spärrats av.

Mannen har inte anträffats eller gripits."

Någon som vet mer?

https://www.ttela.se/nyheter/trollh%...tan-1.26915288
Senast redigerad av Spacekid 2020-04-17 kl. 19:31.
Citera
2020-04-17, 19:44
Medlem
Citat:
Enligt vittnesuppgifter till TTELA ska det ha rört sig om flera maskerade personer.

Förmodligen en replika och så har resten av de maskerade kastat ett varsitt knallskott. Snart dyker väl en "prank-video" upp.
Citera
2020-04-17, 19:57
Citat:
Enligt vittnesuppgifter till TTELA ska det ha rört sig om flera maskerade personer.

Påminner mig om skjutningar i USA där det nästan uteslutande alltid först rapporteras i massmedia om att vittnen sett fler skyttar innan det snabbt "rättas" till "ensam galning".
Citera
2020-04-17, 20:02
Medlem
G159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Påminner mig om skjutningar i USA där det nästan uteslutande alltid först rapporteras i massmedia om att vittnen sett fler skyttar innan det snabbt "rättas" till "ensam galning".

Med tanke på att dem hittat delar av en smällare och inte en hylsa så misstänker jag att det är ungar som vill leka lite tuffa.
Citera
2020-04-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Förmodligen en replika och så har resten av de maskerade kastat ett varsitt knallskott. Snart dyker väl en "prank-video" upp.

Så kan det absolut vara!
Citera
2020-04-17, 20:04
Medlem
G159s avatar
Kl 19.52: Flera av de avspärrningar som tidigare nämnts har nu hävts.

Enligt polisens hemsida.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...t-trollhattan/
Citera
2020-04-17, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av G159
Med tanke på att dem hittat delar av en smällare och inte en hylsa så misstänker jag att det är ungar som vill leka lite tuffa.

Illa nog om det visar sig vara snorungar eller ett gäng incels som gått ihop sig och försöker skrämmas. Bör inte det klassas som en form av terrorism i så fall? Det är ju det syftet med terror är. Skrämma folk.

Sverige blir bara sjukare och sjukare. Det går fan inte bra nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-04-17 kl. 20:08.
Citera
2020-04-17, 20:15
Medlem
G159s avatar
Citat:
Illa nog om det visar sig vara snorungar eller ett gäng incels som gått ihop sig och försöker skrämmas. Bör inte det klassas som en form av terrorism i så fall? Det är ju det syftet med terror är. Skrämma folk.

Sverige blir bara sjukare och sjukare. Det går fan inte bra nu.

Besitter inte någon fakta men jag kan näst intill garantera dig att det är så.
Jag har mina aningar om vilket del av Trollhättan dem kommer ifrån också

Ja, och där kom den för er som satt och väntade!, hate me please
Citera
2020-04-17, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av G159
Besitter inte någon fakta men jag kan näst intill garantera dig att det är så.
Jag har mina aningar om vilket del av Trollhättan dem kommer ifrån också

Ja, och där kom den för er som satt och väntade!, hate me please

Fortfarande helt åt helvete att göra sånt här oavsett vilken del av staden de kommer ifrån.
Citera
2020-04-17, 20:23
Medlem
G159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Med tanke på att de drog upp en helikopter och fyra specialfordon från Göteborg lär insatsen kostat skattebetalarna hundratusentals kronor. Om det handlar några kaosungar som slängt smällare och viftat med leksaksvapen är det oerhört. GM måste finnas och de ska fan betala rubbet.

Ja, och polisen la ut på sin hemsida nu "Ingen gripen, inget vapen anträffat." Allt pekar även på smällare så jag tror dessvärre inte att dem fortsätter söka heller. Vi får glatt betala

Citat:
Fortfarande helt åt helvete att göra sånt här oavsett vilken del av staden de kommer ifrån.

Så är det, men alla har inte det förståndet, speciellt inte yngre.
Citera
2020-04-17, 21:52
Medlem
Rainbowmakers avatar
Någon som vet vilken tid det hände? Intresserad för jag var i Trollhättan vid 17:00 och jag märkte inte något.
Citera
2020-04-17, 22:05
Medlem
Ett knallskott och "sedan lyfter han pistolen och skjuter, men det kommer bara pysljud från den,".

Verkar ju vara en militär insats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in