• 1
  • 2
2020-04-17, 19:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Om det du säger är sant tackar jag. Bilen jag har kan jag kolla, bilen jag vill köpa är längre bort.
Sen vet man ju inte vad "styrservon trasig" betyder. En slang som läcker?
Jag brukar göra såhär när jag letar oljeläckage. Tvättar rent. Motorn igång. Har askan från vedpannan i handen. Blåser med munnen på askan så den ryker på slangar kopplingar och rör.
Där askan blir mörkare och mörkare har du läkaget det funkar var enda gång
Citera
2020-04-17, 23:25
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag brukar göra såhär när jag letar oljeläckage. Tvättar rent. Motorn igång. Har askan från vedpannan i handen. Blåser med munnen på askan så den ryker på slangar kopplingar och rör.
Där askan blir mörkare och mörkare har du läkaget det funkar var enda gång

Oj, låter som häxeri
Citera
2020-04-17, 23:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Oj, låter som häxeri
Nejdå. Oljan sugs upp i askan fort och man ser exakt var det läcker eftersom askan blir mörk just där
Citera
2020-04-21, 23:31
Medlem
Flairys avatar
Citat:
Funderar på en automat -97 med trasig styrservo. Jag har en -99 manuell stående.
Kan man bara plocka över? Är det svårt?

Ja de är samma, men oftast är de läckage i styrväxeln så byt hela klumpen med slangarna till så borde de lösa sig,gjorde de på parkeringen i ullared sist, hade en v70 -01 med trasig styrväxel så då tog jag styrväxeln från en v70 -98 och slängde över 100% passform, du kan själv gå in o jämföra på bildelsbasen så slipper dessa tomtar sitta o gnabba om de ena o de andra, har skruvat volvo dom senaste 15 åren nu och de dom pratar om med gasspjäll osv har inget med servon o göra... en sån här fråga skulle passa bättre på ett volvo-forum ioförsig men som svar på din fråga: JA! De är bara o slänga över o göra ett klipp,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in