Citat:
Ursprungligen postat av
masterofunivers
Jag är en dyslektiker och en dyslektikers stryka ligger i att kunna se helheten av saker och kunna se olika delar av information och sedan koppla ihop olika typer av information till en enhet och det är vad jag har gjort.
Att hitta på roliga samband kan vem som helst göra. Tanken att atomen är som ett planetsystem är ungefär lika gammal som bilden av atomen som en kärna med elektroner cirklande runt sig och det finns åtskilliga tidiga sciencefictionnoveller som lekt med idén, däremot vet jag inte om någon seriös fysiker någonsin trott på det. Det som är svårt är att sålla, se vilka idéer som passar ihop med den kunskap som finns och visa att de kan säga något nytt om naturen.
Det finns också en gammal god princip inom både filosofi och vetenskap att man skall börja med att förstå vad som redan gjorts och först därefter gå ut med att man kommit på något nytt. Då slipper man pinsamheter som de du kom med. Det finns en hel bunt liknande trådar med folk som kommit på olika "geniala" teorier
Citat:
flashbacks logo "Flashback Forum, Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande."
Du får skriva och tro vad du vill, men den friheten gäller även för andra som har åsikter om dina idéer.