2020-07-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Bra att de markerar att den villkorliga frigivningen förverkas.
MEN vad jag inte förstår, hur kunde han få bara knappa två år för ett så allvarligt brott mot ett barn?

Våldtäkt och motsvarande, ger ju per automat minst 2 år, om det inte finns synnerliga förmildrande omständigheter.
Det gäller alltid, alltså även helt frivilliga samlag med en 14-åring om GM är vuxen...
Och han är ju inget skäggabarn som kunnat få ungdomsrabatt, så vad är det som pågår??

Inte nog med att han fick en synnerligen mild dom, men dessutom villkorlig frigivning??

Den tidigare domen var sexuellt utnyttjande och inte våldtäkt. Därav den låga strafftiden.

Villkorligt frigiven blir alla, det handlar bara om det görs avdrag för misskötsamhet. I regel skulle jag säga (spekulerar) att sexualbrottsdömda och definitivt pedofiler inte har så mycket misskötsamhet att tala om så de blir nog utsläppta på den ordinarie VF tyvärr.
Citera
2020-07-21, 00:45
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Istället tror Snecker på hårdare straff för vita heterosexuella män som köper prostituerade, där båda parterna är med på det..

Hoppas någon klipper den där jäveln när han kommer ut igen, ett avskräde av den värsta sorten som Sverige verkar gilla att bjuda in.

Snarare skulle nog satkärringen Linda Snecker själv få smaka lite "våldtäktskuk" då kanske hon kan sätta sig in i hur jävligt ett sådant övergrepp är i praktiken, hon verkar dansa på moln genom livet som om inget alls hänt?
Satkärring!
Citera
2020-07-21, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Den tidigare domen var sexuellt utnyttjande och inte våldtäkt. Därav den låga strafftiden.

Villkorligt frigiven blir alla, det handlar bara om det görs avdrag för misskötsamhet. I regel skulle jag säga (spekulerar) att sexualbrottsdömda och definitivt pedofiler inte har så mycket misskötsamhet att tala om så de blir nog utsläppta på den ordinarie VF tyvärr.

Tack för svaret!

Ja det stämmer nog att det vart 2/3 dels frigivning. Jag räknade nu på månaderna; han dömdes till ett år och 9 månader, och fick gå villkorligt frigiven 7 månader tidigare. 21+9=21, så 7 månader är exakt 1/3.
Hur är det, blir de frigivna så där utan vidare bara de skött sig någotsånär, eller räknas det som villkorligt? I hans fall var det iaf villkorligt

I det tidigare fallet med 12 åringen, jag förstår att om det dömdes som utnyttjande så blev straffet lägre än om det räknades som våldtäkt. Nu vet jag inte vad han gjorde exakt, men domen var visst med adjektivet grovt.

Nog måste det åtminstone likställas ett grovt sexuellt utnyttjande av en 12-åring, jämfört med ett alldeles frivilligt samlag med en 14 åring?
Som sagt, jag vet ej exakt vad han gjorde och jag kan inte exakta paragrafer på mina 5 fingrar, men nog borde domstolen gett åtminstone runda 2 år, för att markera att de faktiskt ser allvarligt på det skedda...

Vi talar så mycket om tjejer, deras rättigheter å friheter, bla bla bla, till skillnad från vad som kan vara vanligt i andra kulturer, men när de utländske testar, så försvarar vi inte våra egna principer. De får knappt några straff...

Det blir ju ännu tydligare om en GM räknas som ungdom. Då får han ju ungdomsrabatt också och i regel mängdrabatt ock eftersom det slags killar är ofta vaneförbrytare. Och det stränga straffet kan koka ner till några samtal med en socialtant, som de säger....

Svenska killar får ju motsvarande straff, men de VET iaf att de gjort fel. Vårt rättsväsendet lär inte de utländske det. De har ju testat och fick enkom en mycket slapp reaktion...
Citera
2020-07-21, 05:11
Medlem
Finns Fup ?
Citera
2020-07-21, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Pedofili... är det en svensk är det till 90% en högerbliven eller SD-sympatisör

Knepigt det där med att högerblivna har väldigt mycket gemensamt med våra berikare... tyvärr så kan vi inte utvisa svenska SD-sympatisörer som begår liknande brott utan de kommer bara att belasta vårt vackra land.

Men i detta fallet verkar det inte vara en högerbliven, men troligtvis en högerbliven regering som tagit hit honom och fallerat katastrofalt med integrationen.
Ansvar, ekonomi och bygga upp ett land är inget som högerblivna politiker klarar av, tyvärr, snarare tvärtom
Roligt att även när det är era importerade bruna änglar som våldtar 9-åringar så ska det svamlas om "svenska rasister".

Märks att ni vill ha det så här och riktigt njuter av ondskan.
Citera
2020-07-21, 07:22
Medlem
nidbilds avatar
Tydligen en analfabet Somalier som naturligtvis aldrig skulle satt sin fot i Sverige.

https://samnytt.se/ahmed-slapade-iva...da-din-familj/
Senast redigerad av nidbild 2020-07-21 kl. 07:36.
Citera
2020-07-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Tydligen en analfabet Somalier som naturligtvis aldrig skulle satt sin fot i Sverige.

https://samnytt.se/ahmed-slapade-iva...da-din-familj/

Om han jobbade som tolk, kunde han rimligtvis god svenska.
Jag vet att nöden har ingen lag, och finns det inga acceptabla tolkar tager man vad man kan taga kan, men normalt kräver man en god fungerande svenska av anställda tolkar, samt ett stort ordförråd. De måste åtminstone kunna orden passivt. (detta gäller åt båda hållen, men i praktiken är det ju svenskan man kontrollerar bäst).
Citera
2020-07-21, 10:48
Medlem
Re 12 åringen och det milda straffet för sexbrottet här, lägre än för våldtäkt av enklaste graden. "Eftersom det var sexuellt utnyttjande, men inte våldtäkt".
Jag vet fortfarande inte vad han gjorde exakt. MEN det var tydligen frågan om ett bortförande ifrån en busskur under knivhot, samt den sexuella gärningen skedde också under knivhot.

Nog tycker jag det låter grovt så det förslår, och borde i sig gett minst två år... Jag påstår fortfarande att det blev ett väldigt milt straff.

Hade det gällt någon annan kunde jag spekulerat i att han i ett anfall av ridderlighet ville beskydda flickan. Att de gjorde det sexuella frivilligt men för att skydda henne från hederskrav och ryktesspridning, tog han på sig en grövre skuld än vad som faktiskt skedde. Och domstolen var införstådd och gav honom ett straff enkom för sexuellt utnyttjande. En sådan spekulation är kanske inte helt otänkbar - men inte här. Hans nästa gärning är så grov så det är bara att utgå ifrån att den första var riktigt grov redan den. Att han faktiskt avstod ifrån att mörda tjejen är bra, men 12 år blir lagom.

Att han varit tolk gör det hela nästan ännu värre. Eftersom han kan inte skylla på att han inte kan de svenska sedvänjorna, etc.
Som tolk antas man känna det svenska samhället och sedvänjorna, lite om lagstiftning, etc. Och själva språket, förstås.
Citera
2020-07-21, 11:26
Medlem
Det mest fantastiska är att somaliern hävdar att någon stulit hans sperma och placerat det på 9-åringen. Självklart köpte inte rätten det utan han fick 11 år
Citera
2020-07-21, 11:35
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det mest fantastiska är att somaliern hävdar att någon stulit hans sperma och placerat det på 9-åringen. Självklart köpte inte rätten det utan han fick 11 år

Frågan är - ska det jävla äcklet släppas i förtid även denna gång? Så att han ännu en gång kan förstöra livet för en oskyldig flicka?
Citera
2020-07-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess

Ja. Detta innebär ju också att han de facto anklagar det svårt misshandlade barnet att vara delaktig i konspirationen mot honom...

För barnet måste ju veta exakt hur sperman hamnade på hennes kropp. Sprutad ut ur kuken eller ihälld ifrån en medhavd liten flaska / spruta...
Citera
2020-07-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Frågan är - ska det jävla äcklet släppas i förtid även denna gång? Så att han ännu en gång kan förstöra livet för en oskyldig flicka?
Ja det är ju 2/3-dels frigivning i Sverige av någon outgrundlig anledning. Somaliern kan dessutom inte utvisas så han kommer att förstöra livet för fler, om inte någon i fängelset slår ihjäl fanskapet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in