• 1
  • 2
2020-04-16, 06:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Menar dom följarna jag har på min instagram, funderar på om de är värt att fortsätta att försöka fiska efter fler följare

Ja ska du marknadsföra dig idag 2020 så ska du finnas överallt där du kan synas, se bara till att göra det proffsigt.
Citera
2020-04-16, 08:15
Medlem
Jag driver ett liten café i Stockholm, startade ett instagram konto med företagstema, snabbt fick jag DM från olika e-grossist försäljare, fick även besök av dem och med dem hade de massor av prova på varor. Hittade en grossist där jag är nu kund. Har hittat bättre priser från än innan jag startade ett instagram-konto. Kunder har taggat oss och fler besöker nu oss

Ja, instagram är vikigt för mig nu!
Citera
2020-04-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Hur viktigt är det egentligen att ha många följare på sitt företagskonto på Instagram, har de någon betydelse öht för sitt företag?
Vad är lite och vad mycket isf för ett enmansföretag?

Det beror väl på en himla massa saker som du inte delar med dig av.

Framförallt bör man kanske fråga sig om du gör någon mätning av hur effektivt ditt instagramkonto är. Hur många av följarna resulterar i hur många inköp för hur mycket pengar. Har du inga som helst siffror, vare sig uppmätta eller rimligt uppskattat så famlar du ju i mörkret i huruvida det är lönt att satsa på instagramkontot.
Citera
2020-04-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Ja, jag vet inte i vilken värld du lever i. Men en facebook / instagram sida framstår som jävligt oseriöst.

INGEN normalt funtad människa tar sociala medier på allvar.

Du verkar väldigt trångsynt och bör öppna upp ögonen för hur världen egentligen fungerar. Bara för att du inte gillar sociala medier betyder inte att resten av befolkningen inte gör det.

Jag använder personligen knappt Facebook eller Instagram, men från ett företagsperspektiv ser vi sociala medier som ett vitalt supplement till att driva in folk till vår hemsida, och utan sociala medier skulle vår butik endast ha en promille av den omsättning vi har.

Med bara 1 anställd (jag) omsatte vi 12Mkr förra året med enbart trafik från Instagram och Facebook.
Citera
2020-04-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffak
Du verkar väldigt trångsynt och bör öppna upp ögonen för hur världen egentligen fungerar. Bara för att du inte gillar sociala medier betyder inte att resten av befolkningen inte gör det.

Jag använder personligen knappt Facebook eller Instagram, men från ett företagsperspektiv ser vi sociala medier som ett vitalt supplement till att driva in folk till vår hemsida, och utan sociala medier skulle vår butik endast ha en promille av den omsättning vi har.

Med bara 1 anställd (jag) omsatte vi 12Mkr förra året med enbart trafik från Instagram och Facebook.

Så bra för dig då. Men som jag sa, alla företag jag ser representerade på dylika instanser bojkottar jag stenhårt.
Citera
2020-04-16, 12:50
Medlem
Totalt oviktigt för mig i alla fall, har aldrig lagt upp min firma på Instagram, Facebook eller liknande trams. Känns bara oseriöst. Har alltid haft mer jobb/försäljning än jag hinner med.
Citera
2020-04-16, 20:04
Medlem
nudas.veritass avatar
Fiske känns ju väldigt instagram-vänligt, så det är säkert smart att satsa lite där.
Det är ju livsstil, fina naturmiljöer och framförallt perfekt plattform för att skryta om sin fångst så kan tänka mig att det finns en hel del entusiaster som hänger där. Om du har webshop kanske du till och med kan locka in några internationella kunder?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in