• 1
  • 2
2020-04-16, 16:26
Medlem
Landsfaderns avatar
Vad händer om du varje gång du upplever denna typ av ångest eller obehagliga känslor kunde ge dem din fulla uppmärksamhet? Vad skulle hända om du kunde utforska så mycket som bara möjligt att det du kallar för tomhet? Inte ge dig in i själva innehållet utan bara betrakta tanken eller känslans struktur; var den befinner sig, hur den förändras osv.
Citera
2020-04-27, 01:46
trauma. du är traumatiserad. kolla på din barndom. vad har varit dina värsta, sämsta upplevelser? vilka hade störst effekt på dig?

kolla sen på ditt nuvarande liv. du är värd ett bra liv. du vill egentligen ha ett bra liv men du är bra på att ljuga för dig själv med.
Citera
2020-04-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Hej Flashback,

Har insett att jag nu nått botten. Vad gör man när oavsett vad man gör så blir man inte stimulerad längre. Ingenting betyder något längre, vill bara ligga kvar i sängen och sova trots att sömnen blir alltmer flyktig. Maten smakar inte, dofterna känns inte lika starka, koncentrationsförmågan är sänkt, allt jag känner är bara en stor tomhet som äter upp mig inombords.

Allt känns så otroligt livlöst och jag vet faktiskt inte om det är möjligt att ta sig ur denna situation då jag haft så här i 6-8 år. Varje dag känns som en kamp att ta sig igenom med konstant fysisk och psykisk smärta.

Vill så gärna känna lite glädje igen, bara en liten gnutta så man förstår igen att ljuset finns.

Jag vill inte leva med dessa känslor, men jag vill heller inte dö.

Hjälp mig Flashback, vet inte hur länge jag orkar må så här..
Har du nått botten finns ju bara en väg: Uppåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in