Citat:
Ursprungligen postat av
Ante-85
Tvättex kör ju också en white label. Sätter sin etikett på billigt och dåligt tvättmedel. Råd&Rön skrev ju i sin tidning att tvättmedel från tvättex är mycket sämre än tvättmedel som man köper i livsmedelsbutiker eller på ICAs hemsida. Råd&Rön är en tidning som har till syfte att varna konsumenter angående dåliga produkter. De har jämfört många tvättmedel och kommit fram till att tvättex är både dyrare och sämre än konkurrenter.
Det är därför som de behöver tjatiga säljare som ljuger om sina produkter eller tjatar hål i öronen så att folk säger ja för att slippa bli uppringd.
Det finns en tumregel, om en produkt behöver telefonsäljare, då är det antingen skit, eller mycket dyrare än någon annanstans. Hade tvättex varit bra så hade de gjort reklam på tv om det. Men det kan de inte göra för då kommer erfarna kemister och laboratorium skriva till insändare i massa tidningar att det är en skitprodukt.
Med telefonförsäljare så kan man lura på folk massa skit i det dolda.
Det är inte det billigaste tvättmedel , har också läst råd och rönsrön artikel, kan du bevisa att det är ett whitelabel ? I sånnafall från vilken fabrik , och vilken etikett satt det från början ?
Jag tror du förväxlar detta med greencare som många telemarketing företag i kemiteknik branschen säljer , där byter dom bara etikett och gör ett 100 procentig pris pålägg.
Jag är säker på att tvättex grejer kommer ifrån Danmark och att det är deras egna "recept ".
Oseriöst att sälja via telefon eller inte , oftast telemarketing skit enligt mig , men hade du vetat Hur mycket återkommande kunder tvättex har och som har handlat år in och ut i över 30 år så hade du nog tagit tillbaks det du säger. Kunderna och deras siffror talar för sig själv, företag som lurar kunden vid första sälj och inte får återkommande kunder blir aldrig långvariga, funnits massa sånna bolag i branschen , och tvättex och parvus är dom enda som verkar gjort bra med pengar på det och fått långvariga kundrelationer möjligtvis emanco också.