2020-04-15, 21:29
Medlem
Hej, jag är intresserad utav att skapa ett eget betalkort som ska limiteras och endast fungera i utvalda butiker. Hur skulle man i ett sådant fall börja? Någon som har kunskap om liknande eller vet hur man kan skapa detta?
Citera
2020-04-15, 21:36
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isackarlssons
Hej, jag är intresserad utav att skapa ett eget betalkort som ska limiteras och endast fungera i utvalda butiker. Hur skulle man i ett sådant fall börja? Någon som har kunskap om liknande eller vet hur man kan skapa detta?

Eller så skaffar du P.F.C där kan du bestämma ett visst belopp du får handla för.
Citera
2020-04-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Eller så skaffar du P.F.C där kan du bestämma ett visst belopp du får handla för.

Hej, jag kanske formulerade mig dåligt men jag vill skapa ett eget företag som kan skapa kort för att ge ut till kunder med dessa funktioner. Jag vill inte ha ett privat.
Citera
2020-04-15, 21:58
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Hej, jag kanske formulerade mig dåligt men jag vill skapa ett eget företag som kan skapa kort för att ge ut till kunder med dessa funktioner. Jag vill inte ha ett privat.

Aha men din lösning finns "nästan" redan skillnaden är att du inte kan välja vilka buiker du vill handla i inte för att jag förstår varför nån skulle vilja ha det.
Citera
2020-04-15, 22:08
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Börja med att skaffa tillstånd från finansinspektionen att bedriva kreditverksamhet.

Kontakta sedan butikerna du vill samarbete med och Sälj in dittt kort där.

Vill du att kortet skall fungera i vanliga kortläsare? Isåfall ha du lägga ner på en gång, för sånt är, riktigt riktigt dyrt eftersom du då måste köpa in dig hos en PSP som är ganska nöjda med att bara deala med de stora drakarna.
Citera
2020-04-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Börja med att skaffa tillstånd från finansinspektionen att bedriva kreditverksamhet.

Kontakta sedan butikerna du vill samarbete med och Sälj in dittt kort där.

Vill du att kortet skall fungera i vanliga kortläsare? Isåfall ha du lägga ner på en gång, för sånt är, riktigt riktigt dyrt eftersom du då måste köpa in dig hos en PSP som är ganska nöjda med att bara deala med de stora drakarna.

Okej då vet jag starten iallafall.

Finns det möjlighet att arbeta med någon annan tror du för att använda deras avtal med psp för att köp ska kunna göras i vanlig kortläsare?
Citera
2020-04-15, 22:27
Medlem
Citat:

Det låter som ett presentkort som går i många butiker. Typ som detta, finns i var stad

http://www.halmstadscity.se/presentkort-36451296
Citera
2020-04-15, 22:29
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Finns det möjlighet att arbeta med någon annan tror du för att använda deras avtal med psp för att köp ska kunna göras i vanlig kortläsare?

Javisst. Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay etc.

De första fyra kan du köpa in dig hos och få egna BIN. Du måste ju dock ha deras logga på korten då, och ha finansiella garantier. Men då måste du också gå med på att ditt kort får användas hos alla som accepterar dessa kort.

Sen kan ju många svenska banker hjälpa dig. SEB Kort är jättestora på lojalitetskort. Även där dock under Visa och Mastercard.
Senast redigerad av EckiEcki 2020-04-15 kl. 22:35.
Citera
2020-04-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Aha men din lösning finns "nästan" redan skillnaden är att du inte kan välja vilka buiker du vill handla i inte för att jag förstår varför nån skulle vilja ha det.

Finns ju en hel del kort som bara går att handla i vissa butiker:
Per kedja: ICA kort eller MedMera med konto
Per geografiskt område: olika presentkort som gäller alla butiker i ett visst köpcentrum eller flertslet i em viss stad
Per branch: Edenred (fd Rikskuponger) lunchkort som gäller på kaféer, restauranger och bensinmackar för att köpa lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in