2020-04-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halfman
Detta måste ju vara en trolltråd. "Potesielt", "villja", "bombarplan". Till och med "frågar åt en kompis"är med.

Ja ja... Om det nu är så att frågan är helt seriöst ställd, är det enkelt att svara på den.Nej.

Den som är kapabel att lyckas med ett sådant projekt, skulle vara kunnig nog att använda mer effektiva sätt för lite terrorism än att sno en bombare med hemmabyggda fosforbomber. Visst, det finns väl enskilda personer eller små grupper som tekniskt sett skulle kunna klara av en sådan kupp, men VARFÖR skulle de göra det. Hela grejjen är korkad.Någon som frågar på flashback har definivt inte kompetensen för det, speciellt inte någon som verkar så efterbliven som OP.
Jag vill inte bomba någonting, undrar bara om det skulle gå om någon skulle vilja det (den någon skulle kunna vara jag men det är det inte)
Citera
2020-04-16, 17:40
Avslutad
Nja, att skaffa ett "bombarplan" är ju lite mer avancerat än att en bara kunna flyga det...

Men visst kan man säkert göra en mindre attack med nån modifierad drönare. Nilsson o Lee säljer ut sitt lager med röd fosfor;
http://pyroshop.org/webbshop/2-kemikalier-till-pyrolaboratoriet-01-10-kg/746-fosfor-rod/

Röd fosfor är väl något stabilare än vit fosfor, men jag brände sönder handen med röd fosfor en gång. Rann brinnande fosfor på handen o jag sprutade vatten på det, när jag slutat antändes det igen... Tror det omvandlas till vit fosfor när det brinner eller nått sånt.

Fast jag hade även vit fosfor, men mest som prydnad, då jag visste hur extremt farligt det var. Vet att jag eldade en liten bit o hela kvarteret lades i en dimma. Mina grannar kallade mig "Den Lille Saddam" då, det var runt första Gulfkriget, 1991. Tror röken är rätt giftig också...
Citera
2020-04-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nej, det är ett brott mot folkrätten.

Lås på!

Jahapp.. ja lagar och sånt går ju inte bryta mot..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in