2020-04-14, 19:07
Medlem
Hegamons avatar
Kan jag slå en spik i underifrån med hammare, det är en plasttank? Sedan ställa bensindunk undertill...
Tanken är halvfull. Det är en Rover 75 V6.

Jag vill så klart undvika det smäller till. Bilen ska skrotas.
Citera
2020-04-14, 19:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kan men risken är att bensin inte rinner ur hålet utan börjar rinna iväg på undersidan av tanken, kanske kan du loss bränsleledningen i motorutrymmet och tömma tanken med hjälp av bränslepumpen?

Been there done that på en fiat med insprutning, lossade vid bränslefiltret och pumpade sen ur bränslet, pumpen gick bara 20-30 sekunder så med jämna mellanrum fick man stänga av tändningen och sen sätta på dne igen för pumpen skulle starta om men bortsett tidsaspekten så gick det jättebra att tömma ut 2 dunkar, sen bara hinka i ett par liter så bilen kunde köras till skroten.
Citera
2020-04-14, 19:25
Bannlyst
bättre då att skruva i en självborrande plåtskruv för att få hål , mer kontroll då
Citera
2020-04-14, 19:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan men risken är att bensin inte rinner ur hålet utan börjar rinna iväg på undersidan av tanken, kanske kan du loss bränsleledningen i motorutrymmet och tömma tanken med hjälp av bränslepumpen?

Skrotar den just för att elektriciteten är helt åt helsike. Jag ska testa ditt förslag men jag tror inte det funkar på denna bilen....

Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
bättre då att skruva i en självborrande plåtskruv för att få hål , mer kontroll då

Jag kan inte använda en vanlig skruv då? Jag ska ut och kolla en gång till så det verkligen är halv tank. Jag tyckte det var halv tank förra gången jag kollade idag.. drygt 30 liter bensin mao.
Citera
2020-04-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Skrotar den just för att elektriciteten är helt åt helsike. Jag ska testa ditt förslag men jag tror inte det funkar på denna bilen....

Jag kan inte använda en vanlig skruv då? Jag ska ut och kolla en gång till så det verkligen är halv tank. Jag tyckte det var halv tank förra gången jag kollade idag.. drygt 30 liter bensin mao.

klart en vanlig plåtskruv ochså funkar att få hål på tanken , men med en självborrande skruv så får du ett bättre hål och kan skruva i den så det tätar igen om det behövs , bättre kontroll när du samlar upp bränslet

du vet plåtskruv med gummibricka på
Citera
2020-04-14, 19:49
Medlem
Jag brukar tvångsmata pumpen med 12v vid reläet och sedan koppla loss slangen vid som går till fulrail.
Citera
2020-04-14, 20:14
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Kopplade i batteri och elektriciteten var körd till bensin-pumpen/pumparna.

Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
klart en vanlig plåtskruv ochså funkar att få hål på tanken , men med en självborrande skruv så får du ett bättre hål och kan skruva i den så det tätar igen om det behövs , bättre kontroll när du samlar upp bränslet

du vet plåtskruv med gummibricka på

Hittade en sådan:
https://www.bildtagg.se/bild/ies1ree2mcsf6t2g38ztch8i

Ja, hoppar projektet för jag såg det var bara 1/4 dels tank kvar och det är kallt ute. Tack för hjälpen ändå.
Citera
2020-04-14, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kopplade i batteri och elektriciteten var körd till bensin-pumpen/pumparna.

Hittade en sådan:
https://www.bildtagg.se/bild/ies1ree2mcsf6t2g38ztch8i

Ja, hoppar projektet för jag såg det var bara 1/4 dels tank kvar och det är kallt ute. Tack för hjälpen ändå.

ja en sådan funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in