2020-04-14, 07:09
Medlem
Tror egentligen att kyrkan stängt ute Jesus, även hans riktiga läror. Kyrkan skulle inte kunna acceptera Jesus om han skulle infinna sig i kyrkan idag. Jesus skulle vara ett direkt hot mot kyrkostrukturen. Precis på samma sätt som han va ett hot mot kyrkostrukturen på hans tid. Det tydligen samma verklighet än idag.

Detta faller på frågan: väljer du kyrkan eller Jesus?

Denna fråga är bara ett alternativ när man på något sätt tänkt utanför kyrkans indoktrineringar men inte ens en tanke för de som fortfarande är sovande inom dessa indoktrineringar. Och om man försöker väcka upp dem så förnekar de allt man säger. De är, för sig själva, osynligt sinnes-fängslade i tro.

Tror inte att Jesus ville ha det såhär. Tror att han snarare vill att alla hans lärjungar och följare skall ha en direkt inre kontakt med honom genom vilket sinnes-förnyelsen, helgelseprocessen, händer. Men denna kontakt ersätts nu med kyrkans indoktrineringar, med tro.

Så det finns väl ingen chans att Jesus skulle vara närvarande i kyrkan idag om människor ändå stänger honom ute genom kyrkans egen tro?

Kan du tänka dig vad jag försöker säga här?
Citera
2020-04-14, 07:37
Medlem
O,JA.
Kyrkorna aer ANTIKRISTLIGA.
Dom foerbereder sig att taga emot en annan Messias, ANTIKRIST.
Naesta maanad,14/5, samlar Paaven (ISTAELLET foer Kristus)
vaerldens ledande politiker och religioesa ledare till att signera
en Global Pact, en NY HUMANISM, som enligt en vaelunderaettad,
graatande nunna kommer att sopa bort kristendom.
Citera
2020-04-14, 08:51
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Tror egentligen att kyrkan stängt ute Jesus, även hans riktiga läror. Kyrkan skulle inte kunna acceptera Jesus om han skulle infinna sig i kyrkan idag. Jesus skulle vara ett direkt hot mot kyrkostrukturen. Precis på samma sätt som han va ett hot mot kyrkostrukturen på hans tid. Det tydligen samma verklighet än idag.

Denna fråga är bara ett alternativ när man på något sätt tänkt utanför kyrkans indoktrineringar men inte ens en tanke för de som fortfarande är sovande inom dessa indoktrineringar. Och om man försöker väcka upp dem så förnekar de allt man säger. De är, för sig själva, osynligt sinnes-fängslade i tro.

Tror inte att Jesus ville ha det såhär. Tror att han snarare vill att alla hans lärjungar och följare skall ha en direkt inre kontakt med honom genom vilket sinnes-förnyelsen, helgelseprocessen, händer. Men denna kontakt ersätts nu med kyrkans indoktrineringar, med tro.

Så det finns väl ingen chans att Jesus skulle vara närvarande i kyrkan idag om människor ändå stänger honom ute genom kyrkans egen tro?

Du menar att jag ska välja pest eller kolera? Vi lever väl för böfvelen på 2000-talet och behöver ingen vidskepelse eller nån religion grundat på bronsåldern i mellersta östern.

Varför skulle jag välja en kyrka som vill bestämma hur jag ska tänka när jag tänker bättre själv?
Varför skulle jag välja en figur som ingen vet nåt om annat än vad folk generationer senare skrivit om i ett syfte som inte har med Jesus att göra? Det finns betydligt bättre moderna auktorieter om man nu skulle haförlorat att tänka själv.

Pest eller kolera? Hmmm, låt mej se...
Citera
2020-04-14, 09:05
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Du tänker helt rätt här. Kyrkan är ju nått som skapats av människan men vi behöver ju inte den egentligen. När Jesus dog på korset så rasade förlåten i templet som en markering på att vägen nu var öppen för vem som helst att ha kontakt med Gud.
Det sjukaste är väl egentligen katolska kyrkan som envisas med sin påve. En gubbe som skall vara Guds ställföreträdande på Jorden.
Behövs det? Nej.
Citera
2020-04-14, 09:52
Medlem
Citat:

Jag väljer Jesus. Men det är svårt att vara kristen utan ett kristet sammanhang.
Citera
2020-04-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Du menar att jag ska välja pest eller kolera? Vi lever väl för böfvelen på 2000-talet och behöver ingen vidskepelse eller nån religion grundat på bronsåldern i mellersta östern.

Varför skulle jag välja en kyrka som vill bestämma hur jag ska tänka när jag tänker bättre själv?
Varför skulle jag välja en figur som ingen vet nåt om annat än vad folk generationer senare skrivit om i ett syfte som inte har med Jesus att göra? Det finns betydligt bättre moderna auktorieter om man nu skulle haförlorat att tänka själv.

Pest eller kolera? Hmmm, låt mej se...

Hela samhället är designat att stänga ute den Levande Kristus. Det förvånar mig inte att t.ex. du inte vet eller ens är öppen för den Levande Kristus. Det synd hur samhället förvrider verkligheten genom religion och materialistisk vetenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Du tänker helt rätt här. Kyrkan är ju nått som skapats av människan men vi behöver ju inte den egentligen. När Jesus dog på korset så rasade förlåten i templet som en markering på att vägen nu var öppen för vem som helst att ha kontakt med Gud.
Det sjukaste är väl egentligen katolska kyrkan som envisas med sin påve. En gubbe som skall vara Guds ställföreträdande på Jorden.
Behövs det? Nej.

Vi behöver inget av vad världen har att erbjuda. Kristus är inte av denna värld.

Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Jag väljer Jesus. Men det är svårt att vara kristen utan ett kristet sammanhang.

Jag väljer Jesus men inte Kristendomen som jag personligen tror att står bakom förvrängningarna om vem Jesus egentligen är.
Citera
2020-04-14, 11:21
Medlem
Man kan inte stänga någon ute som inte finns
Citera
2020-04-14, 11:31
Medlem
harrowdownhills avatar
En mycket känd text behandlar detta ämne! Storinkvisitorn av Dostojevskij, en berättelse där Jesus kommer tillbaka och döms till döden av kyrkan. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Grand_Inquisitor
Citera
2020-04-14, 12:54
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Hela samhället är designat att stänga ute den Levande Kristus. Det förvånar mig inte att t.ex. du inte vet eller ens är öppen för den Levande Kristus. Det synd hur samhället förvrider verkligheten genom religion och materialistisk vetenskap.

Det gläder mej att du inte är förvånad över det självklara.
Å andra sidan är jag förvånad över hur många som fortfarande tror på vidskepelse. Typ att nån tror att nån som dog för 2000 år sedan fortfarande lever. Att man pratar med en gubbe med skägg och bår i skyn. Att man är skyddad från Covid19 bara för man inbillar sej det finns änglar och annat knytt.
Men det finns ju folk av alla sorter. Somliga sitter på mentalsjukhus, och somliga borde sitta där.
Citera
2020-04-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Det gläder mej att du inte är förvånad över det självklara.
Å andra sidan är jag förvånad över hur många som fortfarande tror på vidskepelse. Typ att nån tror att nån som dog för 2000 år sedan fortfarande lever. Att man pratar med en gubbe med skägg och bår i skyn. Att man är skyddad från Covid19 bara för man inbillar sej det finns änglar och annat knytt.
Men det finns ju folk av alla sorter. Somliga sitter på mentalsjukhus, och somliga borde sitta där.

Är själv förvånad över hur folk kan tro på vidskepelser. De vet inte ens om att de bara tror, och de tror att de vet. Tror att detta är orsaken till alla eländiga konflikter i världen. Även våld mot någon kan begås i "Guds" namn - negativ fanatism i högsta grad.

Tycker annars att det en slags vidskepelse i sig att tro något som man annars inte vet något om. Då får man aldrig reda på hur det egentligen ligger till, som t.ex. frågan om Jesus andliga existens.
Citera
2020-04-14, 17:41
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Är själv förvånad över hur folk kan tro på vidskepelser. De vet inte ens om att de bara tror, och de tror att de vet. Tror att detta är orsaken till alla eländiga konflikter i världen. Även våld mot någon kan begås i "Guds" namn - negativ fanatism i högsta grad.

Tycker annars att det en slags vidskepelse i sig att tro något som man annars inte vet något om. Då får man aldrig reda på hur det egentligen ligger till, som t.ex. frågan om Jesus andliga existens.

Det finns så otroligt många kristna här som är extremt olika på alla sätt, jag försöker att finna vart du hamnar bland dessa. Är du intresserad av Kristen Mystik?
Citera
2020-04-14, 19:56
Medlem
Daniel501s avatar
Skulle Jesus återkomma idag hade han sparkat ut inte bara dåtidens "bankirer" utan en jävla massa annat icke-Kristligt/antivita element, nazist/rasist/antisemit/fascist/misogynist/kvinnohatare osv hade inte räckt till mot vad han hade blivit kallad om han levt idag.

Men så är det ju skrivet att detta skulle ske;

2 Esdras 6

6 Then did I consider these things, and they all were made through me alone, and through none other: by me also they shall be ended, and by none other. 7 Then answered I and said, What shall be the parting asunder of the times? or when shall be the end of the first, and the beginning of it that followeth? 8 And he said unto me, From Abraham unto Isaac, when Jacob and Esau were born of him, Jacob's hand held first the heel of Esau. 9 For Esau is the end of the world, and Jacob is the beginning of it that followeth.

Revelations 18
1 And after these things I saw another angel come down from heaven, having great power; and the earth was lightened with his glory.

2 And he cried mightily with a strong voice, saying, Babylon the great is fallen, is fallen, and is become the habitation of devils, and the hold of every foul spirit, and a cage of every unclean and hateful bird.

3 For all nations have drunk of the wine of the wrath of her fornication, and the kings of the earth have committed fornication with her, and the merchants of the earth are waxed rich through the abundance of her delicacies.

4 And I heard another voice from heaven, saying, Come out of her, my people, that ye be not partakers of her sins, and that ye receive not of her plagues.

Babylon är "väst", "her" är horan av Babylon, jag tror väldigt få skulle kunne hävda att "horan av Babylon" inte är den kollektiva Israelitiska vita rasen, vår Skapare vädjar till oss att lyssna på Han och lämna "Babylon" för det kommer falla.

Gud är med oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in