2020-04-14, 04:25
Medlem
Som rubriken lyder, jag har haft hypnic jerks (ryckningar) under hela denna natt, jag fattar inte varför... Har inte fått en enda blund och skriver detta i panik.

Dessa ryckningar kommer direkt innan jag somnar och väcker till mig helt, precis innan jag somnar så väcks jag upp av andnöd, jag har nog domnat av 6 gånger inatt men har fortfarande inte lyckats somna. Någon som vet varför? Brukar ha helt okej sömn i övrigt men detta kom från ingenstans.

Kan även tillägga att jag i lördags fick en stark muskelspänning i bröstkorgen som håller sig i än idag, jag har svårt att ta djupa andetag och kan inte ligga på rygg utan smärta.

mvh
Citera
2020-04-14, 05:30
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Stressad över något?
Citera
2020-04-14, 06:55
Medlem
kalkryggars avatar
Låter som stress/ångest.
Citera
2020-04-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Stressad över något?

Faktiskt inte, tror inte det har med det att göra, känns inte som det

mvh
Citera
2020-04-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Låter som stress/ångest.

Faktiskt inte, har krökat en del till och från under påskens gång, men känner mig inte jätte förstörd.
Citera
2020-04-14, 10:22
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Vill inte skrämma upp dej, men symptomen påminner en del om hjärtinfarkt.
Du bör nog kolla upp det med läkarkunnig.
Citera
2020-04-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Vill inte skrämma upp dej, men symptomen påminner en del om hjärtinfarkt.
Du bör nog kolla upp det med läkarkunnig.

Är 19, har aldrig hört om någon med hjärtinfarkt i den åldern. Tränar regelbundet och äter relativt bra. Jag vet att det är en muskelspänning och inget problem med hjärtat.

mvh
Citera
2020-04-14, 14:06
Medlem
Låter mer som obstruktiv sömnapné.
Citera
2020-04-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Faktiskt inte, har krökat en del till och från under påskens gång, men känner mig inte jätte förstörd.

Troligtvis det som ligger bakom. Du sa att du hade muskel spänningar också. Ta och stretcha rejält och undvik mer träning över de nästa 48 timmarna så lär det kännas normalt igen.
Citera
2020-04-14, 19:20
Medlem
Drick inte mer alkohol heller under dessa 48 timmarna.
Citera
2020-04-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Drick inte mer alkohol heller under dessa 48 timmarna.

Yea, du har nog rätt i det. Förra natten var lugn, misstänker däremot att jag har fått ett brutet revben..

mvh
Citera
2020-04-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Yea, du har nog rätt i det. Förra natten var lugn, misstänker däremot att jag har fått ett brutet revben..

mvh

Okej då rekommenderar jag besök hos lill akuten. Sånt läker oftast av sig själv men då du skrev att du också hade problem med andningen så kan det vara värt att besöka och få reda på hur pass illa det är. Värsta fall så är ena lungan punkterad pga det brutna revbenet eller så ligger den klantigt till och pressar åt lungan med risk för punktering. Bästa fall så är det ingenting eller bara en liten spricka/av men utan risk för skada på lungan.

Lycka till och önskar dig god fortsättning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in