2020-04-14, 11:39
Medlem
Tydligen släkt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...l-tva-anhallna

Citat:
Exakt hur kvinnan har avlidit vill polisen inte gått ut med, bara att det ska röra sig om ett brott i en nära relation.

– Två personer är anhållna och de båda och offret har alla haft en nära relation, säger Åsa Mjörndal, RLC kommunikatör för polisen region norr.

Släkt med offret
Åklagare Stina Sjökvist är förundersökningsledare för utredningen och bekräftar att det handlar om ett mord i en nära relatioin.

– De är i relation till varann de här som sitter anhållna. Det handlar om släktskap till kvinnan.
Citera
2020-04-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Centrala Sundsvall skriver polisen.

Jag vet det. Men det behöver ju inte betyda ”stenarna”
Citera
2020-04-14, 13:42
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Två lowlifes som blir dödade av ett andra lowlife.
En kvinna som blir knivhuggen av en annan kvinna, under en råfylla

I detta fallet vet vi inte vad som skett, men du menar att de gör ett dåligt jobb? Hur skulle detta ha undvikits?

Va!
Var skrev jag att polisen gjort ett dåligt jobb?
Citera
2020-04-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 861mannen
Jag vet det. Men det behöver ju inte betyda ”stenarna”

Haha jag ser nu att jag har skrivit fel. ”Stenstan” ska det stå.
Citera
2020-04-14, 14:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Lite dåligt med info i det här fallet. Ingen som sett till några avspärrningar, eller sitter alla hemma och trycker nu i coronatider?

Ett brott i "nära relation" där en äldre kvinna är BO för väl initialt tankarna till en man som haft ihjäl sin fru, men att två personer är anhållna känns aningen udda. Om nu den ena skulle vara kvinnans man, vem är då den andra personen? Släkting som hjälp till att "städa upp"?
Citera
2020-04-14, 14:57
Medlem
Kan ingen räkna ut vilket område det är på st bilden de har av dörren? Man ser ju hur fasaden ser ut där.
Citera
2020-04-14, 15:02
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Va!
Var skrev jag att polisen gjort ett dåligt jobb?

Antalet punkter tolkade jag som att du var sarkastisk. Sorry, skadad
Citera
2020-04-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Kan ingen räkna ut vilket område det är på st bilden de har av dörren? Man ser ju hur fasaden ser ut där.

Gillbergsgatan i Skönsberg tror jag. Invandrartätt område, därav inget snack eller dylikt på forumet.
Citera
2020-04-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Gillbergsgatan i Skönsberg tror jag. Invandrartätt område, därav inget snack eller dylikt på forumet.

Det var min tanke också efter att ha sett bilden.
Citera
2020-04-14, 15:44
Medlem
Citat:
Det var också min första tanke. Kollar man på gatubilder ser jag inga soprumsdörrar på gilleberget, däremot på Baldersvägen 19-21.
https://www.hitta.se/kartan!~62.3992...02772181&srb=0
Citera
2020-04-14, 15:45
Medlem
Citat:

Inte Gillbergsgatan. De har blanka dörrar och ingen vit dörr bredvid. Har just kollat
Citera
2020-04-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedal
Det var också min första tanke. Kollar man på gatubilder ser jag inga soprumsdörrar på gilleberget, däremot på Baldersvägen 19-21.
https://www.hitta.se/kartan!~62.3992...02772181&srb=0

Exakt, du har rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in