2020-04-13, 13:26
Medlem
fikasugens avatar
Fattar egentligen nada hur Bitcoins fungerar. Men driver en ny hemsida där jag hade hoppats på Bitcoins.
Jag har 3 alternativ att välja på för att använda som betalningsmetod på sajten. Coingate, Coinbase och BTCpay server. Men när jag läser era trådar så har ju Swedbank osv blockerat överföringar till dom. Men hur tusan växlar jag in Bitcoinen till kronor?

Någon som kan hjälpa mig. Vilket betalningsalternativ ska jag välja? Kan BTCpay server vara bra?
Citera
2020-04-13, 13:32
Bannlyst
Ta ut dom till en egen plånbok för att säkra coinsen, sälj dom sedan till en Exchange som betalar rättvist. Hitta nuvarande kurs hos Preev.com. Jag rekommenderar Localbitcoins, men där betalar dom kasst ibland. Är du medlem på olika forum så kan det även där finnas marknadsplatser, men då rekommenderar jag starkt användning av escrow.
Citera
2020-04-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Ta ut dom till en egen plånbok för att säkra coinsen, sälj dom sedan till en Exchange som betalar rättvist. Hitta nuvarande kurs hos Preev.com. Jag rekommenderar Localbitcoins, men där betalar dom kasst ibland. Är du medlem på olika forum så kan det även där finnas marknadsplatser, men då rekommenderar jag starkt användning av escrow.

Ja, detta kan funka. Överför dina BTC till en plånbok, exempelvis wasabi (den bästa om du värnar om din integritet) och registrera dig sedan på forum där folk köper/säljer med bitcoins och sälj till välkända medlemmar med t.ex swish eller kontoöverföring. PM:a mig om du behöver tips på forum.
Citera
2020-04-13, 19:03
Medlem
Skriv gärna också vad din hemsida heter och kan erbjuda. Möjligen kan du hitta kunder här
Citera
2020-04-14, 06:45
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Skriv gärna också vad din hemsida heter och kan erbjuda. Möjligen kan du hitta kunder här

D vore att bryta mot 1.01. Reklam och annonsering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in