2020-04-12, 14:46
Medlem
Har en fundering då vi tar hem en laptop och vill köra på skärmen hemma som den stationära använder.

Arbetsdatorn är en laptop bara har ett VGA uttag (det där gamla blå uttaget). Och den stationära datorn hemma har HDMI. Jag testade att alltid ha den stationära inkopplad till skärmen och att även ha VGA kabeln inkopplad i skärmen. Men det fungerar inte att bara koppla på laptoppen och välja att se bilden från den.

Finns det någon lösning så man enkelt kan koppla in laptopen och använda den vid behov på något smidigt sätt?

Blev kanske rörigt. Först gjorde vi så att vi kopplade bort alla sladdar och kopplade in det vi skulle använda. Men jag tror HDMI uttaget på grafikkortet slets ut inom någon vecka så nu fungerar det inte, utan nu måste vi använda VGA även från den stationära med en adapter för att det ska fungera. =(
Citera
2020-04-12, 14:51
Medlem
tnems avatar
Kvm switch eller USB-docka.
Citera
2020-04-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kvm switch eller USB-docka.

Tack för tips. Den bärbara kör VGA - VGA
Den stationära kör HDMI - HDMI

Är det bästa att köpa en adapter till den bärbara så att den blir VGA - HDMI och på så sätt kunna koppla den i en KVM-switch som bara har stöd för HDMI? Jag är helt grön på detta, men jag tänker att det kanske inte finns några sådana switchar som har både VGA och HDMI och att man enklast löser det med en adapter för de kostar ju inte så farligt många hundra.

Visste inte ens om dessa produkter så du gjorde min dag här! =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in