2020-04-11, 21:35
Medlem
AlbusPercivals avatar
Då var det dags att få min första flyg ever cancelled och till min stora förvåning så har detta skötts väldigt väldigt dåligt av resebyrån KIWI.com

Två dagar sedan bokade jag min resa ifrån Grekland till Skojpe, sedan ifrån Skopje till Sverige (allt bokades via KIWI, notera att det var en bokning och inte två bokningar)

Idag får jag höra att flyget blivit inställd ifrån Grekland till Skopje och de vill endast återbetala 10% av pengarna jag betalade två dagar sedan och dessa pengar trillar in på mitt KIWI KONTO?

Vill man att dom ska ta kontakt med flygbolaget som de köpte biljetterna av så kostar det 20 EUR extra för att de ska kontakta dom.

Notera att på flygbolagets hemsida står det att man får alltid återbetalning på inställda flyg, jag är inte den enda som råkat ut för detta.

Det mest galna är att dom inte återbetalar dina pengar till ditt bankkonto utan dom krediteras till ditt Kiwi konto vilket enligt mig är helt sjukt.

Undvik resebyråt Kiwi.com
Citera
2020-04-11, 21:37
Medlem
HermaeusMoras avatar
Läste du igenom hela deras villkor innan?
Citera
2020-04-11, 21:48
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Du e ju bakom flötet....

Motivera varför? Jag är inte den enda som har berörts. Det är bara att gå in på deras facebook sida så ska du se att det är en hel jävla skara med människor som just nu skriker efter sina pengar.
Citera
2020-04-11, 21:50
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Skiter i vilka jävla villkor dom har, ifall flygbolaget erbjuder full refund till Kiwi då ska kiwi använda pengarna till att återbetala mig.

De ska inte tjäna ett skit på att flyg blir inställda, tycker du att det är rimligt?
Läser du inte deras användarvillkor innan så har du inget att klaga på du har ju själv godkänt det genom att använda deras tjänster.
Citera
2020-04-11, 21:53
Medlem
Citat:
Skiter i vilka jävla villkor dom har, ifall flygbolaget erbjuder full refund till Kiwi då ska kiwi använda pengarna till att återbetala mig.

De ska inte tjäna ett skit på att flyg blir inställda, tycker du att det är rimligt?

Kiwi agerar som en tredje part och har därför sina egna villkor. Sen är det skitsamma om flygbolaget har andra.

Köper du tjänsten av Kiwi är det deras villkor som gäller.
Citera
2020-04-11, 21:57
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Motivera varför? Jag är inte den enda som har berörts. Det är bara att gå in på deras facebook sida så ska du se att det är en hel jävla skara med människor som just nu skriker efter sina pengar.

Antagligen för att du bokade en resa utomlands just nu. Hur tänkte du där?

Kolla med din konsumentrådgivare eller be banken göra en charge back.

Men jag håller med... bra jävla korkat att boka en resa nu. Känns mest som du trollar.
Citera
2020-04-11, 22:06
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv

Men jag håller med... bra jävla korkat att boka en resa nu. Känns mest som du trollar.

Jag flyger hem till Sverige, jag har varit utomlands flera månader. Jobb uppdrag.

Charge back via banken är något jag har tänt på och ska kolla upp på måndag.
Citera
2020-04-11, 22:07
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv

Jag har varit utomlands i flera månader, jag har varit på jobb uppdrag.
Citera
2020-04-11, 22:24
Medlem
Smurfanerlites avatar
Så går det när man jagar billigaste pris på biljetter och inte läser villkoren.
Citera
2020-04-11, 22:47
Medlem
Köper folk fortfarande resor på resebyråer på nätet.?.. herregud köp resan hos flygbolaget som vanliga människor!
Citera
2020-04-11, 23:26
Medlem
Citat:
Jag har varit utomlands i flera månader, jag har varit på jobb uppdrag.

Jobbuppdrag? Varför bokar du då resan privat?
Citera
2020-04-12, 00:29
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-03-01
Hur fan ska du kunna göra en charge back? Du är fan bäng i skallen din jävla hora !

Du kontaktar din bank och gör chargeback din inavlade IQ befriade tomte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in