Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Just nu finns det ett flertal videor på YouTube som kritiserar den skotska Youtubern
#Suzy Lu, hon flaggar och falsk rapporterar videor som kritiserar henne för "trakasserier och nätmobbning" bl.a. och i skrivande stund har hon 374K följare på sin Youtube-kanal.
Jag vill tillägga att jag har prenumererat på hennes kanal en gång i tiden då jag gillade hennes "Resident Evil"-gameplays (är ett RE-fan), men eftersom att jag fick höra om allt sk*t hon har ställt till med på tuben så slutade jag följa henne, asap, samt så började jag följa Drama/Nyhets/kommentator-kanaler som kritiserar henne, då hon gör bort sig konstant.
En video av Youtubern John Swan som går igenom i detalj allt hon ställt till med för både sig själv och andra
"Suzy Lu The Most Problematic YouTuber You've Never Heard Of | REUPLOAD": https://www.youtube.com/watch?v=NJduyTTym2w
Den ocensurerade videon av Swan går att se här: https://www.bitchute.com/video/h1NvMBklTn7s/
Har ni hört talas om alla hennes busstreck? Det är ett hett ämne just nu bland YT-communityt.
Ah, jag hörde talas om Suzy Lu redan för flera år sedan när jag såg Youtubern "TheQuartering" som har bra innehåll om nyheter främst i USA, men även när det kommer till filmer, spel och nöjen - han tog upp ämnet du beskriver ovan med Suzy Lu.
Sedan sommaren år 2024 har jag följt Suzy Lu's videokommentering av Dragon Ball/Dragon Ball Z och finner henne att vara en bra kommentator och skådespelerska.
Till ytan så kan det se ut som att hon bara tittar på serier/filmer och kommenterar för clicks och intäkter, men faktum är att när jag jämfört henne med andra kommentatorer så är min uppfattning att hon faktiskt lever sig in i det som händer på skärmen, blir väldigt engagerad i serien som hon tittar på, kommenterar som om hon är karaktärerna i serien, eller som om hon verkligen känner för det som händer i serien - hon lever sig verkligen in i allt som sker och det är roande att följa hur hon ska reagera på nästa avsnitt, särskilt när man själv läst alla 42 DB manga volymer redan när man var 12 år gammal, och vet allt som kommer att hända - hon är bra på att till hundra procent leva sig in i det som händer i serien och reagera på ett kraftfullt vis, det är tydligt att Suzy Lu hanterar detta som ett jobb - och anstränger sig för att ge tittaren mer än lat kommentering. Det är tydligt att hon anstänger sig och jag, som år 2020 eller när det var, tänkte att hon var en dålig person eftersom hon fick en del ovänner på Youtube när hon rapporterade en del andra kreatörer, och som även tänkte att hennes videokommentering var ett fult sätt att tjäna pengar på andras skapelser (anime-serier) insåg efter att ha sett över 130 DBZ anime-avsnitt med henne som kommentator på Youtube, att hon faktiskt anstränger sig för att ge tittaren en riktig reaktion på varje avsnitt, och hon gör ett nytt avsnitt varje dag, med två avsnitt vissa dagar - det är uppenbart att det är ett jobb för henne, och att hon inte är lat likt man först trodde.
När jag sökte på hennes namn på Google så klassificerades hon som "skådespelerska", så det handlar om en skådespelerska som använder sin talang för att reagera på avsnitt, filmer, spel och dylikt - och hon gör det på ett väldigt inlevande sätt - hon blir i praktiken en med karaktärerna i serien.
Hon är dessutom född år 1989 enligt Google, och ser förvånansvärt ung ut för sin ålder - jag är i samma ålder.
Hon är vidare blond och i min mening attraktiv vilket också bidrar till tittarantalet, men det främsta skälet till att hon är populär är att hon har reaktionsförmåga till det hon tittar på.
Jag skulle aldrig betala för hennes Patreon, där man får titta på hela avsnitten mot att prenumerera på hennes Patreon, utan jag tittar endast på hennes Youtube då och då, vilket olikt Patreon är gratis - skillnaden är att på Youtube så kommer avsnitten tio avsnitt efter Patreon, och man får inte avsnitten oklippta.
Jag kommenterade en del avsnitt och hon svarade på några av kommentarerna, så hon läser folks kommentarer också vilket är ett plus.
Suzy Lu har nu över 500k prenumeranter.
PS: Hon ser även ut som Android 18, den hetaste karaktären i Dragon Ball Z.