2008-01-05, 03:15
Medlem
Pjosks avatar
Zippa upp det på skrivbordet först så du ser vad du har, det ska vara filer med antingen ett O, två T eller ett A på ikonen. Lägg in dessa filer i fontmappen så ser du en liten ruta där det står "Installerar 1 av 1" eller liknande, sen är allt klart.

Nu får du ingen mer hjälp idag, dags att sova!

Kom ihåg, google är din vän
Citera
2008-01-05, 03:17
Medlem
TACK för hjälpen, sov gott min vän!
Citera
2008-01-05, 04:05
Medlem
Googlas avatar
http://img169.imageshack.us/img169/6276/secondsteptt2.jpg

Citera
2008-01-05, 04:58
Medlem
Ja, det finns ca. två bidrag som känns passa för syftet.

Det blev fler än vad jag kan räkna på någon hand som var schyssta och skulle fungera, men inte till ett skivbolag. Väldigt många såg snarare ut som en logotyp till någon modetidning eller liknande.

Det största felet _jag_ ser med de flesta logotyperna är att det är oerhört konstiga färger och för mycket färger. Alldeles för starka färger och ofta för stor kontrast mellan färgerna när det är flera olika färger.

Hade jag haft tillgång till min dator nu så hade jag kunnat ge en liten hint om vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Al_the_Pal
Lite idéer. http://img145.imageshack.us/img145/322/freshjuicyyd1.jpg .
Lägga ned lite mer tid på de där och de är riktigt klockrena. Då skivbolaget ska ge ut osignade akter för att marknadsföra dem så kommer det med största sannolikhet vara en oerhört bred målgrupp då det kommer finnas alla olika genrer på skivan. Det behövs en logotyp som faller till alla, en frukt säger inte mycket om vad företaget gör, inte ens med ordet "recordings". Med för många färger blir det även svårare (dyrare och tillvägagångssätten blir färre) när det gäller t.ex. tryck till en tröja. Det får inte bli en för plottrig logotyp heller eftersom det på t.ex. en hemsida inte är logotypen som skall ha fokusen utan innehållet. Logotypen är ju ett sätt att sätta sig i minnet på kunder och andra intressenter, ta till exempel flashback-djuret. Ser man den utanför sitt sammanhang så associerar man det till flashback. Ett annat bra exempel är bara själva typsnittet på Coca-Colas logotyp. Det behöver inte ens stå namnet för att man skall associera det till företaget.

Det är vad som är målet och Al_the_pal är på rätt väg.
Citera
2008-01-05, 05:24
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Ja, det finns ca. två bidrag som känns passa för syftet.

Det blev fler än vad jag kan räkna på någon hand som var schyssta och skulle fungera, men inte till ett skivbolag. Väldigt många såg snarare ut som en logotyp till någon modetidning eller liknande.

Det största felet _jag_ ser med de flesta logotyperna är att det är oerhört konstiga färger och för mycket färger. Alldeles för starka färger och ofta för stor kontrast mellan färgerna när det är flera olika färger.

Hade jag haft tillgång till min dator nu så hade jag kunnat ge en liten hint om vad jag menar.

Lägga ned lite mer tid på de där och de är riktigt klockrena. Då skivbolaget ska ge ut osignade akter för att marknadsföra dem så kommer det med största sannolikhet vara en oerhört bred målgrupp då det kommer finnas alla olika genrer på skivan. Det behövs en logotyp som faller till alla, en frukt säger inte mycket om vad företaget gör, inte ens med ordet "recordings". Med för många färger blir det även svårare (dyrare och tillvägagångssätten blir färre) när det gäller t.ex. tryck till en tröja. Det får inte bli en för plottrig logotyp heller eftersom det på t.ex. en hemsida inte är logotypen som skall ha fokusen utan innehållet. Logotypen är ju ett sätt att sätta sig i minnet på kunder och andra intressenter, ta till exempel flashback-djuret. Ser man den utanför sitt sammanhang så associerar man det till flashback. Ett annat bra exempel är bara själva typsnittet på Coca-Colas logotyp. Det behöver inte ens stå namnet för att man skall associera det till företaget.

Det är vad som är målet och Al_the_pal är på rätt väg.
En vis man har talat...
Citera
2008-01-05, 13:20
Medlem
Angående denna logo som i mitt tycke var riktigt fin : http://img176.imageshack.us/img176/3088/freshnjuicy2bx4.jpg

Har du som gjort denna, skapat citronen till vänster själv eller är det en färdig bild?
Citera
2008-01-05, 17:42
Medlem
Megamonks avatar
Härligt att många lägger ner tid på logor och idéer. Sett en del riktigt snygga! Men dock så borde nog vissa tänka lite på att få med något som visar lite vilken verksamhet det rör sig om.

MvH Martin
Citera
2008-01-05, 21:10
Medlem
snakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galatasaray
Angående denna logo som i mitt tycke var riktigt fin : http://img176.imageshack.us/img176/3088/freshnjuicy2bx4.jpg

Har du som gjort denna, skapat citronen till vänster själv eller är det en färdig bild?

Har gjort den själv så klart
Citera
2008-01-05, 23:38
Medlem
hjälp med en bandslogan!

Jag o nåra polare lirar lite 60 -talsinspirerad musik och har blivit ganska kända i trakten... Problemet är att vi är i desperat behov utav en slogan av något slag, eller något liknande som vi kan ha på våra affischer, och eftersom att ingen i bandet kan något om photoshop så har vi ett stort problem.

Min fråga är då, finns det någon schysst människa här på fb som skulle vilja göra en slogan till oss? Det skulle uppskattas så grymmt mycket!

Hursomhelst så heter bandet JFK, så det ska ju vara det som bilden utgår ifrån. Sedan hur resten utav bilden ser ut bestämmer du helt själv... Men det vore grymmt om även bilden på nått sätt är 60 -talsinspirerad.

Jag hoppas ni fattar vad jag menar, o tack på förhand!
Citera
2008-01-05, 23:44
Medlem
Devreauxs avatar
JFK

Juden Flår Katten
Citera
2008-01-06, 02:53
Medlem
Megamonks avatar
Förstår nog inte riktigt vad du menar, en slogan är väl mer en kort mening / slagord som ofta refererar till den verksamhet man bedriver?
T.ex. "GEVALIA - när du får oväntat besök!"

Törs man fråga vad JFK står för, John F. Kennedy?
Citera
2008-01-06, 03:15
Bannlyst
En logo menar han nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här