Ja, det finns ca. två bidrag som känns passa för syftet.
Det blev fler än vad jag kan räkna på någon hand som var schyssta och skulle fungera, men inte till ett skivbolag. Väldigt många såg snarare ut som en logotyp till någon modetidning eller liknande.
Det största felet _
jag_ ser med de flesta logotyperna är att det är oerhört konstiga färger och för mycket färger. Alldeles för starka färger och ofta för stor kontrast mellan färgerna när det är flera olika färger.
Hade jag haft tillgång till min dator nu så hade jag kunnat ge en liten hint om vad jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av Al_the_Pal
Lägga ned lite mer tid på de där och de är riktigt klockrena. Då skivbolaget ska ge ut osignade akter för att marknadsföra dem så kommer det med största sannolikhet vara en oerhört bred målgrupp då det kommer finnas alla olika genrer på skivan. Det behövs en logotyp som faller till alla, en frukt säger inte mycket om vad företaget gör, inte ens med ordet "recordings". Med för många färger blir det även svårare (dyrare och tillvägagångssätten blir färre) när det gäller t.ex. tryck till en tröja. Det får inte bli en för plottrig logotyp heller eftersom det på t.ex. en hemsida inte är logotypen som skall ha fokusen utan innehållet. Logotypen är ju ett sätt att sätta sig i minnet på kunder och andra intressenter, ta till exempel flashback-djuret. Ser man den utanför sitt sammanhang så associerar man det till flashback. Ett annat bra exempel är bara själva typsnittet på Coca-Colas logotyp. Det behöver inte ens stå namnet för att man skall associera det till företaget.
Det är vad som är målet och Al_the_pal är på rätt väg.