2008-04-22, 07:21
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekoralen
Satan i gatan! Den länken ska du ha tack för -- sannerligen välgrundade och proffsiga logotyper. En kroatisk byrå tydligen. De ska jag rekommendera!

Ingen orsak. Grymt bra inspiration. Många kluriga lösningar bl.a.
Citera
2008-04-23, 00:30
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
En logotyp är ju egentligen bara själva typografin, och det som man oftast refererar till med logotyp är det som kallas för SYMBOL!
Helt korrekt.
Citera
2008-04-23, 07:01
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
En logotyp är ju egentligen bara själva typografin, och det som man oftast refererar till med logotyp är det som kallas för SYMBOL!

Är du säker på det?
Är inte typografi just typografi, symbol just symbol, och kombinerat kan de utgöra en logotyp. Precis som en logotyp kan bestå av endast en symbol eller endast typografi.
Det är mer hur man valt att utforma och använda logotypen som avgör om det är typgrafi, symbol eller både och.
Citera
2008-04-23, 21:47
Medlem
systems avatar
Logotyp = firmanamn/varumärke etc skrivet och utformat på ett bestämt sätt.
Symbol = grafiskt element som ensamt eller tillsammans med logotypen används för identifikation.

Som exempel kan nämnas Sony Ericssons silver- och grönfärgade symbol som alltså inte är en logotyp.

Symbol och logotyp tillsammans
Citera
2008-04-24, 00:36
Medlem
Är ute efter en logga där det står "grim reaper" som ska i sin tur sitta på en bil m.m.

Bilen i fråga kommer vara svart med röda/vita detaljer(så som div stag, motorutrymmet, inredning m.m m.m)

Texten kommer förhoppningsvis att airbrushas på bilen tillsammans med något "dödens ansikte" dvs huva samt lie kommer också vara med på bilen.

Så, någon här som vill ta på sig detta?

Mvh
Citera
2008-04-24, 11:38
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeKeLime
Är du säker på det?
Är inte typografi just typografi, symbol just symbol, och kombinerat kan de utgöra en logotyp. Precis som en logotyp kan bestå av endast en symbol eller endast typografi.
Det är mer hur man valt att utforma och använda logotypen som avgör om det är typgrafi, symbol eller både och.

Jag är ganska säker. Det var vad min föreläsare sa iaf
Citera
2008-04-26, 11:43
Medlem
MisterGGs avatar
Hjälp med bild som ska tryckas.

Hej!

Jag och en kollega ska öppna en tatueringsstudio. Vi har logotypen klar. Men den finns just nu endast i .jpg

Ramen som sitter runt hela paketet ska täcka kanterna på två feta skyltfönster... Måste man köra den i illustrator först på något vis? Det vore ju inte så snyggt om bilden blir pixlig vid förstoring.. Jag vill alltså få den större/högre upplösning så att jag kan skicka den till tryckeriet...

Om någon snäll Flashbackare vill hjälpa till så vore det grymt uppskattat.

http://i28.tinypic.com/10cqgzc.jpg
Citera
2008-04-26, 12:47
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Hej!

Jag och en kollega ska öppna en tatueringsstudio. Vi har logotypen klar. Men den finns just nu endast i .jpg

Ramen som sitter runt hela paketet ska täcka kanterna på två feta skyltfönster... Måste man köra den i illustrator först på något vis? Det vore ju inte så snyggt om bilden blir pixlig vid förstoring.. Jag vill alltså få den större/högre upplösning så att jag kan skicka den till tryckeriet...

Min spontana reaktion är att ni borde ändra loggan så att det inte står "www.PANFULpleasure.se" innan ni börjar smälla upp det på skyltfönster
Citera
2008-04-26, 12:48
Medlem
Citat:
Hej!

Jag tycker inte att orginalet var i dålig kvalitet.. jag provade: http://www.imageshack.us/?pickup=80116983107001

Öppna den med photoshop eller illustrator.
Om du inte har något av de programen så prova med något annat adobe program.
Citera
2008-04-26, 15:07
Medlem
roaders avatar
Citat:
Måste man köra den i illustrator först på något vis?

Ja man måste måla om den med vektorgrafik om den ska till tryck. Ska se om jag orkar ge det ett försök senare...
Citera
2008-04-27, 11:51
Medlem
JerkZs avatar
Jag saknar helt inspiration. Skulle behöva en logga till mitt företag i företagsekonomi.
Skulle vara superschysst om någon kunde bistå med assistans. Utseendet spelar ingen roll. TLC heter företaget.

Hoppas någon skulle kunna hjäpa till
Citera
2008-04-27, 13:36
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerkZ
Jag saknar helt inspiration. Skulle behöva en logga till mitt företag i företagsekonomi.
Skulle vara superschysst om någon kunde bistå med assistans. Utseendet spelar ingen roll. TLC heter företaget.

Hoppas någon skulle kunna hjäpa till

Tjena, här har du en ganska ren och proffsig loggo:

http://imageupload.se/viewer.php?id=080427_5522TLCfinans.JPG

Jag la till "Finans" vilket kanske inte passar alls, jag vet inte men det såg lite bättre ut. Jag kan byta ut ordet mot något annat, dock helst relativt kort ord eller helt enkelt ta bort ordet helt och ladda upp för att visa hur det ser ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in