2010-07-25, 17:40
Medlem
Hej!

JAg håller på med en logga somser ut som en gammal textremsa. Bifogar en exempelbild så ni förstår vad jag menar Nu vill jag att det ska se ut som om ena hörnet börja släppa. Alltså hörnet är vikt alltså. Hur gör jag lättast den effekten?

Länken på bilden. Är inte så noga gjord, den ska bara illustrera vad för remsa jag menar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------------------------------------------------------------------------------------------tes t.jpg
Citera
2010-07-25, 18:34
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFridolf
Hej!

JAg håller på med en logga somser ut som en gammal textremsa. Bifogar en exempelbild så ni förstår vad jag menar Nu vill jag att det ska se ut som om ena hörnet börja släppa. Alltså hörnet är vikt alltså. Hur gör jag lättast den effekten?

Länken på bilden. Är inte så noga gjord, den ska bara illustrera vad för remsa jag menar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------------------------------------------------------------------------------------------------tes t.jpg

Jag gjorde ett exempel på en bild, så som jag brukar göra!
http://img641.imageshack.us/img641/3289/havcopy.jpg

1. gör en fyrkantig markering i hörnet
2. ctrl-t högerklicka välj warp så kan du dra upp kanten
3. markera formen med pen-tool kopiera till nytt lager
4. fyll med vit
5. Lagerstil- Dropshadow, gradient overlay

Finns säkert många sätt att göra detta på! Söker du på page curl så hittar du en del!
Citera
2010-07-25, 21:53
Medlem
Tackar så mycket, det funkade perfekt!!
Citera
2010-07-25, 23:53
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Hittade lite inspiration om någon vill testa lyckan! =)

http://dreamseed.nu/images/banner.jpg

Inte för att vara sådan, men en logga likt den fungerar inte i professionella sammanhang. Tyvärr.
Citera
2010-07-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleonsays
Inte för att vara sådan, men en logga likt den fungerar inte i professionella sammanhang. Tyvärr.

Tanken var väl mer att använda en liknanden typ av "avlånga" bilder som banners och/eller flaggor på partyn och att min logo ska vara något liknande :P
Citera
2010-07-26, 11:55
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Tanken var väl mer att använda en liknanden typ av "avlånga" bilder som banners och/eller flaggor på partyn och att min logo ska vara något liknande :P

Det ser inte bra ut. Skaffa dig en schysst logotyp som du använder överallt istället - tex på tälten/flaggorna/brevpappret. Banner gjord i Photoshop får ditt företag att framstå som oseriöst mot kund.
Citera
2010-07-26, 13:13
Medlem
Napoleonsayss avatar
Tänkte lägga jobbet på någon annan, men kom på att detta kunde vara ett roligt uppdrag för er kreativa på Flashback.

Briefen i korthet

Produkt.
Logotyp (Skall även fungera i svartvitt.)

Bakgrund.
Företaget är en exklusiv golfrestaurang som precis fått en nystart.
På logotypen skall det stå: "Fedra Club" och "since 1962", utöver det har ni fria händer.
Men glöm inte att det är en restaurang för endast välbärgade, så anpassa gärna logotypen efter det. T.ex ser man helst att antikvor används framför sanserifer och så vidare.

Exponering.
- Fasad ut mot golfbana (har inga exakta mått)
- Allehanda plojprodukter så som pennor, nyckelband och golf-bollar.
- Allehanda tryckprodukter så som visitkort, brevpapper, menyer och flyers.
- För webben.

Lycka till!
Utkastet bör presenteras som en vanlig bild för smidigast överföring.
Den slutgiltiga logotypen vill jag ha i både CMYK, RGB och BW. Som PDF och/eller EPS.
Citera
2010-07-26, 15:21
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Tänkte lägga jobbet på någon annan, men kom på att detta kunde vara ett roligt uppdrag för er kreativa på Flashback.

Briefen i korthet

Produkt.
Logotyp (Skall även fungera i svartvitt.)

Bakgrund.
Företaget är en exklusiv golfrestaurang som precis fått en nystart.
På logotypen skall det stå: "Fedra Club" och "since 1962", utöver det har ni fria händer.
Men glöm inte att det är en restaurang för endast välbärgade, så anpassa gärna logotypen efter det. T.ex ser man helst att antikvor används framför sanserifer och så vidare.

Exponering.
- Fasad ut mot golfbana (har inga exakta mått)
- Allehanda plojprodukter så som pennor, nyckelband och golf-bollar.
- Allehanda tryckprodukter så som visitkort, brevpapper, menyer och flyers.
- För webben.

Lycka till!
Utkastet bör presenteras som en vanlig bild för smidigast överföring.
Den slutgiltiga logotypen vill jag ha i både CMYK, RGB och BW. Som PDF och/eller EPS.

Får man äta gratis på restaurangen så länge logotypen används inom företaget?
Citera
2010-07-26, 15:26
Medlem
Napoleonsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0
Får man äta gratis på restaurangen så länge logotypen används inom företaget?

Det kan vi ordna alldeles säkert.
Citera
2010-07-27, 10:42
Bannlyst
Alright, hoppar in i tråden här.

Vi är ett par killar som gillar t-shirts! Därför håller vi på att sätta ihop en liten kollektion med våra egna t-shirts som förhoppningsvis kommer att säljas i en butik i Shanghai nu under hösten. Allt är klart förutom ett namn/märke samt logotyp. Nån som har nåt bra förslag?

T-shirtarna går lite i samma stil som Nudie och Cheap Monday...

tacksam för all hjälp!
Citera
2010-07-27, 11:27
Medlem
maijzters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theboyonthemoon
Alright, hoppar in i tråden här.

Vi är ett par killar som gillar t-shirts! Därför håller vi på att sätta ihop en liten kollektion med våra egna t-shirts som förhoppningsvis kommer att säljas i en butik i Shanghai nu under hösten. Allt är klart förutom ett namn/märke samt logotyp. Nån som har nåt bra förslag?

T-shirtarna går lite i samma stil som Nudie och Cheap Monday...

tacksam för all hjälp!

Det var inte mycket information ni kom med. Ett namn är ju lättare om ni själva kommer på, men jag var uttråkad och lekte lite. Är inte bra på sånt här för fem öre men om inget annat så kanske det ger någon skickligare person lust att hjälpa er.
Det är tänkt att uttalas "three tees"

http://i25.tinypic.com/9747dh.jpg
Citera
2010-07-28, 15:04
Medlem
shakawkaws avatar
Citat:

Gjorde ett försök, PM om du vill ha EPS.

http://i29.tinypic.com/w70rao.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in