Okey Flashback, jag erkänner, jag tror aldrig jag kommer bli någon vän med Illustrator. Varför är det så himla olikt Photoshop som jag tycker jag är rätt grym på?!
Jag försöker skapa ett fotbollsklubbsemblem för våran korpklubb och jag har gjort ett märke i Photoshop. Jag insåg dessvärre snabbt att nu när vi ska trycka våra grymt snygga matchtröjor så lär det inte bli lika lätt/snyggt då bilden inte är vektoriserad. Laddade ner Illustrator och har suttit ett tag med det, men det är ju galet svårt! Försöker exempelvis från en vanlig cirkelformad ellips ta bort delar så att det blir randigt, men det funkar verkligen inte som så lätt i Photoshop.
Jag tror att det hade varit busenkelt att fixa till emblemet i Illustrator då det är rätt så simpelt:
en krans, inuti en cirkel som är "randig" och så vårat lagnamn i text.
Finns det någon snäll Illustratorsjäl som är villig att hjälpa mig med detta?
Om någon har tid nu vore det ju kanon, kanske kan hjälpa mig via msn? PM:a isf.
Ingen hjärtlig själ som kan tänka sig att hjälpa en Illustrator-okunnig?
Skulle behöva hjälp med en bild. Vill ha en kniv och en gaffel korsat, som typ skäraren och hammaren. Helst med Göteborgs lejon som håller upp det på något fint sätt. Annars funkar det med bara knig o gaffel.
Tjenare, har en idé till ett nattklubbskoncept och den har en marin anknytning, och de två namnen jag valt att rikta in mig på är antingen "Tabloid"/"Tablo!d" eller "Bar-o-meter"/"Barometer". Finns det en clean själ därute som vill ta sig an och överraska mig positivt så vore jag oändligt tacksam! Det blir gratis drinkbord som tack om det blir verklighet!
Tjenare, har en idé till ett nattklubbskoncept och den har en marin anknytning, och de två namnen jag valt att rikta in mig på är antingen "Tabloid"/"Tablo!d" eller "Bar-o-meter"/"Barometer". Finns det en clean själ därute som vill ta sig an och överraska mig positivt så vore jag oändligt tacksam! Det blir gratis drinkbord som tack om det blir verklighet!
Dansmange, jag måste bara ge dig en fet jävla komplimang då jag tycker att nästan alla logotyper du gjort i denna tråden är riktigt bra. Någonting som dock skulle vara bättre med Barometern vore att fetlägga/outlina texten!