2009-11-14, 18:01
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockfarmor
Jag gjorde ett försök.
Pm'a mig om du vill ha .psd filen.
http://i34.tinypic.com/2hnpcas.png
Bra, men gärna lite (no offence) proffsigare. Den behöver givetvis inte likna min bild. Den la jag mest upp som inspiration och för att visa lite vad det handlar om.

Vi håller på att utveckla en ny softvara loggan ska representera, som förhoppningsvis kommer sälja i mängder till målgrupp 15-50, om någon är intresserad av bakgrunden.
Citera
2009-11-14, 18:36
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Bra, men gärna lite (no offence) proffsigare. Den behöver givetvis inte likna min bild. Den la jag mest upp som inspiration och för att visa lite vad det handlar om.

Vi håller på att utveckla en ny softvara loggan ska representera, som förhoppningsvis kommer sälja i mängder till målgrupp 15-50, om någon är intresserad av bakgrunden.

Om ni nu räknar med att sälja mängder, har ni inte då en budget att ta fram en ordentlig logotyp hos reklambyrå eller liknande?
Citera
2009-11-14, 19:20
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aneki
Om ni nu räknar med att sälja mängder, har ni inte då en budget att ta fram en ordentlig logotyp hos reklambyrå eller liknande?
Vi är studenter och jobbar på projektet som sidogrej - så nej, vi tänker inte lägga hundralappar på en logga i detta stadiet. Jag brukar vara uppdaterad i den här tråden och gillar det många gör. Om du inte är intresserad kan du få kliva undan om du vill...
Citera
2009-11-14, 19:21
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Vi är studenter och jobbar på projektet som sidogrej - så nej, vi tänker inte lägga hundralappar på en logga i detta stadiet. Jag brukar vara uppdaterad i den här tråden och gillar det många gör. Om du inte är intresserad kan du få kliva undan om du vill...

Det var en fråga, du behöver inte bli agressiv, som du märkt tidigare har jag bidragit med flertalet logotyper i tråden, jag var bara nyfiken.
Citera
2009-11-14, 19:46
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aneki
Det var en fråga, du behöver inte bli agressiv, som du märkt tidigare har jag bidragit med flertalet logotyper i tråden, jag var bara nyfiken.
Var inte agressiv direkt... lät kanske så när jag inte hade smileys

Edit: Ditt inlägg lät dock som en riktig surkärring. kanske påverkades lite då?
Citera
2009-11-14, 20:11
Medlem
Makss avatar
Någon som hade velat hjälpa mig med en sjysst avatar?

Denna avatar jag har idag var bara ett test för att se om det fungerade. Vill ha en lite sjysstare avatar.. Nånting i "mayhem" stil.

hade jag klarat det själv hade jag naturligtvis gjort en egen. men är riktigt värdelös på ps
Citera
2009-11-14, 20:52
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Denna avatar jag har idag var bara ett test för att se om det fungerade. Vill ha en lite sjysstare avatar.. Nånting i "mayhem" stil.

hade jag klarat det själv hade jag naturligtvis gjort en egen. men är riktigt värdelös på ps
Fel tråd, posta här https://www.flashback.org/showthread.php?t=185653
Citera
2009-11-14, 21:06
Medlem
Makss avatar
Wierd, kommer inte in på den sidan :S
Citera
2009-11-14, 23:01
Medlem
alltså.. vilka program använder man för att skapa en logga?
Citera
2009-11-14, 23:13
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
alltså.. vilka program använder man för att skapa en logga?
Adobe Illustrator.
Citera
2009-11-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Adobe Illustrator.

fyfan vad jag inte lyckas göra något i det.. laddade ner det igår försökt hela dagen, fattar inte ett piss.. länk till någon SVENSK gudie om hur man använder det? fattar inte ett skit somsagt.
Citera
2009-11-15, 03:16
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samsungmobile
fyfan vad jag inte lyckas göra något i det.. laddade ner det igår försökt hela dagen, fattar inte ett piss.. länk till någon SVENSK gudie om hur man använder det? fattar inte ett skit somsagt.

Hör i hjälptråden men specificera vad det är du finner svårt att fatta. "hej kan någon lära mig illustraor (utan att jag anstränger mig mer än att posta på ett forum )" räcker nog inte långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in