2009-10-25, 12:45
Medlem
Snubbbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben
Problemet är att jag inte vet hur man på ett bra sätt kan rita ut linjerna på övergångarna så det ser riktigt bra ut!

Var inte meningen att den skulle gå att läsa upp och ner men jag ska nog göra den identisk från båda hållen.

Men nu när jag lärt mig corel draw lite bättre så börjar jag ändå vara ganska nöjd!

http://img14.imageshack.us/i/aplogotype1.pdf/

SKULLE VERKLIGEN UPPSKATTA ERA SYNPUNKTER!

Vafan finns det ingen som har nåt att säga?!
Citera
2009-10-25, 13:16
Medlem
Eliiens avatar
Citat:
Jag gillar inte typsnittet som det står art process med, tycker det är stelt och bidrar inte till att man vill kontakta dig för något design jobb., men kanske bara är jag?

Sen tycker jag att du borde dra ner opacityn på det som blankar till loggan lite, för blank och ljus just nu. hoppas du förstår vad jag menar.

Annars är loggan snygg och simpel, funderar på om du kanske har tagit med för många typsnitt, så det blir jobbigt att läsa allt, då du har loggan, företagsnamnet och typ slogan eller vad man ska kalla det, funderar på om du kan få med allt om du använder två typsnitt istället.
Citera
2009-10-25, 14:14
Medlem
systems avatar
Citat:

- otydligt (ser ut som ÅP)
- toningar i både symbol och i skuggan bakom. På det outline på båda. Överarbetat så det skriker.
- toning även i ”Art Process” (än mer överarbetat)
- ytterligare ett nytt teckensnitt i ”Reklam & ...”
- mycket rörig och obalanserad
- förmedlar inte att ni kan design
- kommer vara väldigt svår i mindre storlekar
Citera
2009-10-25, 23:09
Medlem
Teknik

Hejsan..är igång med ett företag som håller på med teknik(kyla, restaurangprodukter).
Har även reggat det som Anläggningsfirma. Så det jag vill ha i min logga är typ. dessa ord: Teknik, Anläggning och service

Har hållt på med illustrator och dyl. men ångrar mig hela tiden när det kommer till slutklämmen...Vet att det finns en massa här ute som är så jäkla duktiga på detta.

Mvh Nicklas
Citera
2009-10-25, 23:20
Medlem
Eliiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushroads
Hejsan..är igång med ett företag som håller på med teknik(kyla, restaurangprodukter).
Har även reggat det som Anläggningsfirma. Så det jag vill ha i min logga är typ. dessa ord: Teknik, Anläggning och service

Har hållt på med illustrator och dyl. men ångrar mig hela tiden när det kommer till slutklämmen...Vet att det finns en massa här ute som är så jäkla duktiga på detta.

Mvh Nicklas
Bara en liten snabb fråga vad heter företaget?
Citera
2009-10-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliien
Bara en liten snabb fråga vad heter företaget?

Hej...Har det reggat på mitt namn....enskild firma...
Citera
2009-10-25, 23:45
Medlem
Snubbbens avatar
Tack för era synpunkter eliien och system! Kände mig redan osäker kring det mesta som ni anmärkte på men nu inser jag verkligen att det finns en mycket som måste fixas till.

Men det här är ju trots allt den första loggan jag gör (var mer ett tryckeri innan kan man säga, även om man fick utforma andra grejer) så jag har fortfarande en hel del att lära mig
Senast redigerad av Snubbben 2009-10-25 kl. 23:51.
Citera
2009-10-26, 11:56
Medlem
Jag skulle bli glad om någon kunde göra en logotype (header) till min blogg som jag ska ha när jag beger mig till Indien och Nepal.
  • Måtten ska vara 760 * 200 px.
  • Ser gärna att bilden / fotot är på en snötäckt bergskedja (men alla idéer uppskattas). Någon snygg effekt på själva landskapet vore också roligt tror jag.
  • Skulle gärna vilja ha med de tre orden Explore, dream, discover, i någon tjusig men subtil effekt (gärna i vit färg).

Tack på förhand!
Citera
2009-10-27, 23:13
Medlem
Dr.Dres avatar
Hej alla!

Jag har för mycket fritid och ett stort intresse för grafisk design, så om någon vill ha hjälp med logotyp eller liknande, hör av er via PM
Citera
2009-10-28, 00:40
Medlem
tivestos avatar
Hej!

Jag håller på att starta ett livsstilsforum för män, och jag är i behov av en logotyp. Ämnen som kommer att diskuteras på forumet är bla. kläder, accessoarer, hårvård, kroppsvård, träning, kost och resor.

Namnet är Ti vesto, som är italienska och betyder "Jag klär dig".

Är det någon som känner sig manad att hjälpa mig? Fria händer! Jag väljer den bästa.
Citera
2009-10-28, 11:41
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivesto
Namnet är Ti vesto, som är italienska och betyder "Jag klär dig".
La upp en första tanke på:
http://pici.se/493039/
Citera
2009-10-29, 03:16
Medlem
tivestos avatar
Galgen är genial!

Men jag skulle gärna vilja se ett annat teckensnitt. Detta känns lite ålderdomligt. Ett yngre, men ändå ganska neutralt teckensnitt hade varit att föredra. Kan du fixa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in