Citat:
Ursprungligen postat av tennismange
Har startat en enskild firma (hur f-n det nu ska sluta
) och tar tacksamt emot förslag på logotyp att använda. Jag skulle vilja använda den som finns en bit ner på den här sidan: http://www.relations-marknadsforing.se/ men vet ej hur det är med copyright och så..
Alltså ett överkryssat/överstruket 4P - konstigare än så är det egentligen inte. Vit bakgrund och nåt enkelt och schyst så man ser direkt att det är "4P" som är kryssat/struket. Som att man har skrivit det och sen ångrat sig liksom..
Mycket tack!
) och tar tacksamt emot förslag på logotyp att använda. Jag skulle vilja använda den som finns en bit ner på den här sidan: http://www.relations-marknadsforing.se/ men vet ej hur det är med copyright och så..Alltså ett överkryssat/överstruket 4P - konstigare än så är det egentligen inte. Vit bakgrund och nåt enkelt och schyst så man ser direkt att det är "4P" som är kryssat/struket. Som att man har skrivit det och sen ångrat sig liksom..
Mycket tack!

Vad är det för företag du startat? Är det som länken hintar om marknadsföring? Om så är fallet kan man ju tycka att du borde veta vikten av vad du själv kommunicerar med din logotyp och vilka signaler det sänder om du använder dig av material du tagit rakt av ifrån någon annan.
Generellt tycker jag det är allt för många requests utan någon som helst bakomliggande information i den här tråden. Vill du ha hjälp med en logotyp, får du göra en del av arbetet själv. Det är andra personers tid du efterfrågar, somliga jobbar med liknande arbetsuppgifter och andra är glada amatörer. I vilket fall tycker jag man kan kräva att du som efterfrågar en logotyp kan presentera följande:
- Sammanhangen logotypen ska användas i (webb, tryck, osv.)?
- Vad ska logotypen förmedla för känsla?
- Vem/ vilka är målgruppen som ska uppfatta detta?
Att säga att man vill ha ett visst typsnitt på en oval eller presentera en liknande logotyp ger för strama ramar angående kreativiteten hos den som nu tänker lägga viss tid på att hjälpa dig, vilket ger dig ett sämre utgångsläge både att få någon att vilja hjälpa dig samt slutresultatet.