2009-10-11, 17:43
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tennismange
Har startat en enskild firma (hur f-n det nu ska sluta ) och tar tacksamt emot förslag på logotyp att använda. Jag skulle vilja använda den som finns en bit ner på den här sidan: http://www.relations-marknadsforing.se/ men vet ej hur det är med copyright och så..

Alltså ett överkryssat/överstruket 4P - konstigare än så är det egentligen inte. Vit bakgrund och nåt enkelt och schyst så man ser direkt att det är "4P" som är kryssat/struket. Som att man har skrivit det och sen ångrat sig liksom..

Mycket tack!

Vad är det för företag du startat? Är det som länken hintar om marknadsföring? Om så är fallet kan man ju tycka att du borde veta vikten av vad du själv kommunicerar med din logotyp och vilka signaler det sänder om du använder dig av material du tagit rakt av ifrån någon annan.

Generellt tycker jag det är allt för många requests utan någon som helst bakomliggande information i den här tråden. Vill du ha hjälp med en logotyp, får du göra en del av arbetet själv. Det är andra personers tid du efterfrågar, somliga jobbar med liknande arbetsuppgifter och andra är glada amatörer. I vilket fall tycker jag man kan kräva att du som efterfrågar en logotyp kan presentera följande:
  • Sammanhangen logotypen ska användas i (webb, tryck, osv.)?
  • Vad ska logotypen förmedla för känsla?
  • Vem/ vilka är målgruppen som ska uppfatta detta?

Att säga att man vill ha ett visst typsnitt på en oval eller presentera en liknande logotyp ger för strama ramar angående kreativiteten hos den som nu tänker lägga viss tid på att hjälpa dig, vilket ger dig ett sämre utgångsläge både att få någon att vilja hjälpa dig samt slutresultatet.
Citera
2009-10-11, 19:12
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
I vilket fall tycker jag man kan kräva att du som efterfrågar en logotyp kan presentera följande:
  • Sammanhangen logotypen ska användas i (webb, tryck, osv.)?
  • Vad ska logotypen förmedla för känsla?
  • Vem/ vilka är målgruppen som ska uppfatta detta?

håller inte riktigt med på den punkten då en bra logotyp (enligt mig åtminstone) är en logotyp som kan användas vart som helst (webb/print/tryck etc.)
den absolut viktigaste punkten/frågan är ju (obviously) den första du ställde, "Vad är det för företag du startat?", dvs. så att ingen kommer och requestar en logo och så börjar någon göra en röd-rosa puttinuttig logo och visar den och sen säger han som requestade den "a juste, glömde säga det men logon är för en bilverkstad..." då känns det ju ganska drygt för h*n som har laggt ner en massa tid på logon helt i onödan...
Citera
2009-10-11, 20:09
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Csharper
håller inte riktigt med på den punkten då en bra logotyp (enligt mig åtminstone) är en logotyp som kan användas vart som helst (webb/print/tryck etc.)
den absolut viktigaste punkten/frågan är ju (obviously) den första du ställde, "Vad är det för företag du startat?", dvs. så att ingen kommer och requestar en logo och så börjar någon göra en röd-rosa puttinuttig logo och visar den och sen säger han som requestade den "a juste, glömde säga det men logon är för en bilverkstad..." då känns det ju ganska drygt för h*n som har laggt ner en massa tid på logon helt i onödan...

Håller med dig att en bra logotyp ska fungera i alla sammanhang, vad jag syftade på var väl mer att man kan nämna vilka medier den är tänkt att fungera främst, det kanske är ett krav att den ska kommunicera effektivt på en penna eller ska finnas med i ett brevhuvud som främst kommer skrivas ut på en svartvit skrivare.
Citera
2009-10-11, 20:11
Medlem
Kanske lite fel ställe att posta på men. Sitter här och tänkte försöka göra min första bild i photoshop men när dom låter mig inte välja 'sketch filtret'
någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Citera
2009-10-11, 20:24
Medlem
Csharpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Kanske lite fel ställe att posta på men. Sitter här och tänkte försöka göra min första bild i photoshop men när dom låter mig inte välja 'sketch filtret'
någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
ugh... vilka dom? när?
hur som helst, lite fel ja... fråga här istället: https://www.flashback.org/showthread.php?t=835152
och medan din browser laddar den där tråden kan du ju tänka ut hur du ska skriva om den där frågan och göra den läsbar...
Citera
2009-10-11, 21:38
Medlem
Blev arg och tog bort photoshop.
Citera
2009-10-11, 22:41
Medlem
Razrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannavaro
Skulle gärna vilja ha hjälp med en logo.

Jag har bara ett krav: det ska stå Ungdomskortet.

Hur ni sen vill göra texten och formen är helt upp till er.

FB; låt fantasin flöda!

http://img209.imageshack.us/img209/4308/ungdomskortet.jpg

Som någon sagt i denna tråd. Vore bra om ni kan specificera i vilket syfte loggan skall användas, då det blir lättare att förstå vilket budskap loggan skall förmedla osv.
Citera
2009-10-12, 00:30
Medlem
Hjälp med logga till mitt band Gasoline Queen

Hej alla !! Jag är ny här och det här min första post. Jag skulle bli väldigt tacksam om det finns nån kreativ människa som kan hjälpa mig med att göra en logo variant till mitt band Gasoline Queen. Vi har en snygg logga redan (kolla på http://www.gasolinequeen.com ) men vi behöver en "GQ" logga. Problemet är att "GQ" är så jävla fula bokstäver tillsammans och det svårt att få till nåt med symmetri som samtidigt ser coolt och hårdrockigt ut om ni förstår.

Jag har säkert gjort 100 olika varianter, men blir aldrig nöjd. Jag är tacksam för alla försök. Lyckas ni så får ni så klart credd för det på hemsida och myspace och dylikt. Hoppas ni lyckas, för jag går bet. Mvh //Peo
Citera
2009-10-12, 00:52
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasolinequeen
Hej alla !! Jag är ny här och det här min första post. Jag skulle bli väldigt tacksam om det finns nån kreativ människa som kan hjälpa mig med att göra en logo variant till mitt band Gasoline Queen. Vi har en snygg logga redan (kolla på http://www.gasolinequeen.com ) men vi behöver en "GQ" logga. Problemet är att "GQ" är så jävla fula bokstäver tillsammans och det svårt att få till nåt med symmetri som samtidigt ser coolt och hårdrockigt ut om ni förstår.

Jag har säkert gjort 100 olika varianter, men blir aldrig nöjd. Jag är tacksam för alla försök. Lyckas ni så får ni så klart credd för det på hemsida och myspace och dylikt. Hoppas ni lyckas, för jag går bet. Mvh //Peo

Jag gillar den logo ni har nu, den känns väldigt personlig. Den som ritat upp den tycker jag ska göra er alternativa logo också. Här är min spontana variant på att få ihop GQ på ett passande vis http://data.fuskbugg.se/skalman01/gq.png Detta är alltså en skiss och inget annat.
Citera
2009-10-12, 17:56
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Frågar igen - Ingen som kan tänka sig hjälpa mig?
Några försiktiga förslag.
Citera
2009-10-12, 17:56
Medlem
Hemsidatext!

Hej,

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att göra en spegevändtext (http://cashwear-limited.com/index.php?page=team) där det skall stå cab-clothing. Fonten får gärna vara Impact, eller något liknande. Jag skulle gärna vilja att bakgrunden är i ljusgrå, och har en vit ram runt sig. Jag är evigt tacksam för hjälp!

Peace
Citera
2009-10-12, 19:41
Medlem
es6packs avatar
Hittade ingen bättre tråd för detta, men Mod får väll flytta i fall det finns en bättre.

Undrar i fall någon kan göra en bild passande för Msn Visningsbild & som Avatar på detta Forum.

Det ska stå "FFL" med old english font och svart bakgrund. (Bokstäverna ska vara vita.)
Sen ska denna "bild" vara typ under texten.
http://fliick.blogg.se/images/2009/3447786819_30399289.jpg
(Helst utan det vita som bakgrund, endast sprutan i sig.)

Mvh
Senast redigerad av es6pack 2009-10-12 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in