2005-05-04, 21:18
Medlem
Russinkungens avatar
Jag tänker på toalettstolar när jag ser den loggan. Kanske för att den påminner mig om Gustavsbergsloggan.

EDIT: kollade hur Gustavsbergsloggan såg ut:http://infoside.no/gustavsberg/logo1.jpg
Citera
2005-05-04, 21:25
Medlem
stylewalkers avatar
beror på

Citat:
Ursprungligen postat av pixel
Här är logon, (den inte inte färdig på långa vägar). Jag vill bara veta vad ni tycker om typsnittet. Det kommer vara till min hemsida som säljer kläder
Tog = kläder på engelska

tog logo

det är ju svårt när man inte ser det i sammanhanget, men jag tycker det ser helt ok ut, får associationer till seglarkläder dock, är det den inriktningen?
Citera
2005-05-04, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Jag tänker på toalettstolar när jag ser den loggan. Kanske för att den påminner mig om Gustavsbergsloggan.

EDIT: kollade hur Gustavsbergsloggan såg ut:http://infoside.no/gustavsberg/logo1.jpg

Det är ju inte alls bra som man tänker på det får fixa färdigt loggan och posta den här sen. Det ska iallafall vara kläder för män i 18-30 års ålder. Jag hade tänkt mig kläder som Bertoni, om ni känner till den butiken
http://www.bertoni.dk/ kolla under Bertoni look book
Citera
2005-07-05, 23:40
Medlem
Corazons avatar
Göra text till en bild i frontpage.

Tja.

Sitter med hemsidan och skall göra en text till en bild och ha som logo på sidan, eftersom det är ett ovanligt typsnitt. Har inte photoshop på denna datorn, så vilket program kan lösa detta åt mig på bästa och snabbaste vis?

Förklara gärna lite hur jag skall göra.

Tacksam för svar.
Citera
2005-07-05, 23:43
Avslutad
va sägs om att tanka ps på piratebay
Citera
2005-07-05, 23:44
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
va sägs om att tanka ps på piratebay

Har min dator inlämnad och har inte möjlighet till det på denna dator och med denna uppkopplingen.
Citera
2005-07-06, 00:09
Medlem
Corazons avatar
Lyckades göra det i Paint, av alla program.
Citera
2005-07-12, 22:14
Medlem
För smal logo

Hej.
Jag skall göra en logo till en hemsida.Den skall vara 940x70 pixels.
Det ser bra ut i 1024x768 skärmupplösning,men i högre upplösning så
blir det mellanrum till höger och vänster.Vad jag har hört så kan man använda nått verktyg som heter Align,men "knappen" till den är dimmad.
Är det någon som vet hur jag skall göra?
Jag använder psp7,och inte så duktig så förklara gärna i detalj om det går
Citera
2005-07-13, 00:04
Medlem
Max Mavens avatar
Du får nog vara lite mer specifik. Är det på en hemsida som utrymmet uppstår, eller händer det i psp när du ändrar upplösning på skärmen? varför du nu skulle göra det veta jag iof sig inte, men har du lagt upp den på en hemsida så kan det vara en fördel att se hur koden ser ut.
Citera
2005-07-13, 00:21
Medlem
Den skall vara på en hemsida,som inte jag har gjort.Har ingen aning om koder och sådant.....
Citera
2005-07-13, 00:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Skall du bara göra logon och har spec på exakta mått - så är det inte ditt ansvar att se till att den blir alignad till övrigt innehåll.
Citera
2005-07-13, 11:11
Medlem
Max Mavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Skall du bara göra logon och har spec på exakta mått - så är det inte ditt ansvar att se till att den blir alignad till övrigt innehåll.
Exakt, har du fått i uppdrag att göra en logga som ska vara 940x70 pixlar, och du har gjort det. Då är det upp till personen som ska lägga upp den på sidan att få den att passa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in