Citat:
Ursprungligen postat av flipper72
Hej!
Jag ska försöka hjälpa min sambo med en logotyp till hennes verksamhet men jag har kört fast, vänder mig därför till Er för hjälp!
Min sambo skall starta upp en verksamhet där hon kommer att sy upp och sälja främst hundoveraller och hundtäcken till små och medelstora hundar. Verksamheten skall marknadsföras via nätet, via mässor och genom hund/rasklubbar.
Verksamheten kommer att bedrivas under namnet Dear Dog och hon vill att verksamheten skall förknippas med: Bra kundbemötande, bra service, kundanpassning, prisvärt med god kvalitet i material och arbete samt att handla av Dear Dog skall kännas tryggt.
Så till min fråga: Har någon av Er några tankar kring utformnijng av logotyp som stämmer med verksamheten och det hon vill att företaget skall förknippas med? Drömläget vore om vi kan komma på något "budskap" som kan användas tillsammans med Dear Dog, något i stil med Nokias "Connection people". Kanske något åt "Dear Dog - kvalitet för din vän!" hållet.
Tacksam för alla uppslag!
//Flipper72
Hej Flipper,
Jag fick en tanke bara. vad tror du om något sånt här?
http://skitch.com/kekelime/3iat/deardog.ai-100-cmyk-preview
Att använda något som "kvalitet för din vän!" eller andra krystade slogans, känns ganska beige. Det är iaf vad jag tycker.
Det känns som att en talande logotype gör mer nytta.