2021-02-18, 20:44
Moderator
Humbugs avatar
När det gäller val av stream föredrar jag av någon anledning Anton Petrov. Han känns trevlig och jordnära (Inte överdrivet hypad som exempelvis Everyday Astronaut) och gör dessutom en hel del bra content.
https://www.youtube.com/watch?v=Ew5kRS5G8YU
Senast redigerad av Humbug 2021-02-18 kl. 20:51.
Citera
2021-02-18, 20:50
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
föredrar jag av någon anledning Anton Petrov.
Hello wonderful person? Om det är han jag tror så är han riktigt bra - jag visste bara inte att han hade live-sändningar av typen landa-på-mars. Det måste jag kolla !
Citera
2021-02-18, 20:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
När det gäller val av stream föredrar jag av någon anledning Anton Petrov. Han känns trevlig och jordnära (Inte överdrivet hypad som exempelvis Everyday Astronaut) och gör dessutom en hel del bra content.
https://www.youtube.com/watch?v=Ew5kRS5G8YU

Alla streamar är mer eller mindre suddiga. Många tittare?
Citera
2021-02-18, 20:58
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Alla streamar är mer eller mindre suddiga. Många tittare?
Ingenting jag tänkt på, men ja... kanske..
Citera
2021-02-18, 21:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ingenting jag tänkt på, men ja... kanske..

NASA SpaceFlight var helt oläsligt. Synd, för de hade en bild med Mars och sondens bana med flight data, inte den trista bilden från kontrollrummet som många visar.
Citera
2021-02-18, 21:09
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
NASA SpaceFlight var helt oläsligt. Synd, för de hade en bild med Mars och sondens bana med flight data, inte den trista bilden från kontrollrummet som många visar.
Dom har även en förmåga att fylla tiden med infantilt snack .. dom är inte alltid så informerade som dom tror. Nej, det får nog bli nasa official för mig ikväll.
Citera
2021-02-18, 21:16
Medlem
Citat:

Det kan du se själv på NASA Eyes.
Citera
2021-02-18, 21:19
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Jag ger gott med kaffe till den som kan förklara för mig hur fan man navigerar i Nasa Eyes. Har den, har lyckats med vissa saker, men f*n om den skiten inte är helt o-intuitiv att använda.
Citera
2021-02-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Jag ger gott med kaffe till den som kan förklara för mig hur fan man navigerar i Nasa Eyes. Har den, har lyckats med vissa saker, men f*n om den skiten inte är helt o-intuitiv att använda.

https://eyes.nasa.gov/apps/mars2020/#/home
Länken bör ta dig till Mars 2020/Perserverance.
Citera
2021-02-18, 21:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Tycks inte finnas på YouTube?
Citera
2021-02-18, 21:25
Medlem
Citat:
Tycks inte finnas på YouTube?

Kolla min post ovan, länk till sidan.
Citera
2021-02-18, 21:26
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
https://eyes.nasa.gov/apps/mars2020/#/home
Länken bör ta dig till Mars 2020/Perserverance.
Jo, jag kom dit. Följde banan, ser projektioner.

Men det e f*n inte nåt intuitivt sätt att navigera. Oavsett hur jag försöker med ctrl, shift, alt, etc på pilar eller musjvln, så får jag ingen ordning på solsystemet. Jag vill ha det i en viss riktning (jordbo som jag är) med planetbanan vettig. Så fort jag använder musfan så är allting uppåner. Jag antar att dom vill spika in i oss att rymden inte har ett "upp".

Men .. ffs .. låt oss skapa ett slags state där vi ser var saker är. Och hur man sedan t.ex flyttar sig från mars-fokus till venus. Det finns ju en slags virtuell rymdfarkost men hur man navigerar den är inte direkt optimalt.

Nå, off-topic. Nu ska vi se Perseverance överleva tum-tolkande amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in