2020-04-11, 11:41
Medlem
För att vara så utvecklingsmässigt överlägsna som folk gärna vill tro så smyger de väldigt mycket. En människa skulle aldrig smyga och vara försiktig kring exempelvis en mask för den utgör garanterat inget hot. När de faktiskt går till anfall och för bort någon eller vad de nu gör så är dem i grupp och inte själva. Min gissning är att en utomjording är minst lika rädd för en människa som tvärtom. På deras utomjordingsplanet skrivs det förmodligen science fiction och skräck om den otäcka människovarelsen från Tellus.
Citera
2020-04-11, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplate
För att vara så utvecklingsmässigt överlägsna som folk gärna vill tro så smyger de väldigt mycket. En människa skulle aldrig smyga och vara försiktig kring exempelvis en mask för den utgör garanterat inget hot. När de faktiskt går till anfall och för bort någon eller vad de nu gör så är dem i grupp och inte själva. Min gissning är att en utomjording är minst lika rädd för en människa som tvärtom. På deras utomjordingsplanet skrivs det förmodligen science fiction och skräck om den otäcka människovarelsen från Tellus.

Min gissning är att (avancerade) utomjordingar inte finns, finns väldigt långt bort eller inte är intresserade av människor. Om de kan resa över stora avstånd i rymden kan de också vaporisera jordklotet på fem sekunder, så de är knappast rädda.
Citera
2020-04-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Min gissning är att (avancerade) utomjordingar inte finns, finns väldigt långt bort eller inte är intresserade av människor. Om de kan resa över stora avstånd i rymden kan de också vaporisera jordklotet på fem sekunder, så de är knappast rädda.

Inte tillsammans men en utomjording på egen hand verkar ju extremt feg.
Citera
2020-04-11, 12:29
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Inte tillsammans men en utomjording på egen hand verkar ju extremt feg.
Men enligt ditt egna resonemang, skulle du vara "extremt feg" om du var ensam med en massa ofarliga daggmaskar?
Citera
2020-04-11, 12:32
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Rädd och rädd, dom utomjordingar jag träffat är mer blyga än rädda, dom är rätt korta och det ger komplex på jorden. På senare tid spelar förstås covid19 in också, dom har en liten lunga som är känslig för vår frätande atmosfär.
Citera
2020-04-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Men enligt ditt egna resonemang, skulle du vara "extremt feg" om du var ensam med en massa ofarliga daggmaskar?

Mitt resonemang var att om människor var på samma nivå för en utomjording som en mask är för en människa, alltså helt ofarlig, då skulle de inte betett sig som dem gör.
Citera
2020-04-11, 12:59
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Mitt resonemang var att om människor var på samma nivå för en utomjording som en mask är för en människa, alltså helt ofarlig, då skulle de inte betett sig som dem gör.
Och hur beter sig utomjordingar?
Citera
2020-04-11, 13:01
Medlem
Citat:
Och hur beter sig utomjordingar?

De beter sig fegt och smyger på oss.
Citera
2020-04-11, 13:05
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
De beter sig fegt och smyger på oss.
De?
En utomjording var väl bara feg om den var på egen hand?
Citera
2020-04-11, 13:08
Medlem
Citat:
De?

De som i hela arten.
Citera
2020-04-11, 13:23
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
De som i hela arten.
Så du sitter på kunskap om hela arten?
Do tell.
Eller var det allt?
Citera
2020-04-11, 13:26
Medlem
Citat:
Så du sitter på kunskap om hela arten?

Nej, det är en generalisering, det kanske finns mer framåt utomjordingar men det är uppenbarligen inte dessa som skickats hit i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in