2020-04-10, 18:30
  #1
Moderator
Chantres avatar
Nya fall av ebola i Kongo.

Citat:
Der er blevet konstateret et nyt tilfælde af ebola i Den Demokratiske Republik Congo.

På mandag skulle WHO ellers have erklæret virussen for udryddet i det centralafrikanske land. Men det kommer ikke til at ske alligevel, nu hvor der er konstateret et nyt tilfælde.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nyt-tilfaelde-af-ebola-konstateret/8086631

Borde väl inte vara så lätt att få hit det här viruset nu när allt är nerstängt runt Sverige?

Kan de här två virusen slå sina påsar ihop och mutera till en väldigt dödlig variant?
Citera
2020-04-10, 18:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Nya fall av ebola i Kongo.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nyt-tilfaelde-af-ebola-konstateret/8086631

Borde väl inte vara så lätt att få hit det här viruset nu när allt är nerstängt runt Sverige?

Kan de här två virusen slå sina påsar ihop och mutera till en väldigt dödlig variant?
Om allt är stängt, kan inte viruset ta sig hit. Eller hur menar du?

Ja, det skulle nog innebära stor katastrof om man fick ytterligare farlig sjukdom hit. Då har man två sjukdomar att kämpa och som jag har förstått det så är det redan rätt fullt/mycket i sjukhuset runt om i landet.

Men oroa dig inte. Sverige tar väl inte hit människor mer. Överallt är stängt.
Citera
2020-04-10, 18:50
  #3
Medlem
Dbloodss avatar
Ebola har haft utbrott sedan 1976. Men det största och omtalade utbrottet 2014. Knappast att det hittar hit eller utanför Afrika i nuläget.
Citera
2020-04-10, 18:51
  #4
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Men oroa dig inte. Sverige tar väl inte hit människor mer. Överallt är stängt.

Fast ändå inte ?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html

Kolla även sidan om Familjeankytning
Citera
2020-04-10, 18:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Fast ändå inte ?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html

Kolla även sidan om Familjeankytning
Men vi har väl stängt nu på grund av Coronaviruset tänker jag?
Citera
2020-04-10, 19:01
  #6
Medlem
Avriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Om allt är stängt, kan inte viruset ta sig hit. Eller hur menar du?

Ja, det skulle nog innebära stor katastrof om man fick ytterligare farlig sjukdom hit. Då har man två sjukdomar att kämpa och som jag har förstått det så är det redan rätt fullt/mycket i sjukhuset runt om i landet.

Men oroa dig inte. Sverige tar väl inte hit människor mer. Överallt är stängt.
"Sverige tar 'väl' inte hit människor mer".
Skojar du?
Sverige med flera länder (Belgien tex.) i Europa tar fortfarande emot människor (flyktingar),,, det enda 'miggverket' gör nu under pandemin är att ställa in intervjuer med nyanlända dvs. de får sitta i migrations - förvaret troligen under en längre tid.
Tycker det är dags att stänga Sverige för mera invandring NU,,, ett gyllene tillfälle,,, kan jag tycka,,, men nu är det ju (mp) nä jag menar (s) med anhanget (mp) (c) och (l) som bestämmer och då kan det ju vara bli värre tyvärr!!!
Citera
2020-04-10, 19:19
  #7
Bannlyst
Vi har björnar i hela världen och det finns en elefant i Kongo. Tänk om de muterar till en elefantbjörn och kommer till Sverige!
Citera
2020-04-10, 19:23
  #8
Medlem
Finns skydd mot ebola så det behöver du inte vara orolig för.
Citera
2020-04-10, 19:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Nya fall av ebola i Kongo.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nyt-tilfaelde-af-ebola-konstateret/8086631

Borde väl inte vara så lätt att få hit det här viruset nu när allt är nerstängt runt Sverige?

Kan de här två virusen slå sina påsar ihop och mutera till en väldigt dödlig variant?
Ingen fara, Tegnell har bra erfarenhet av ebola-pandemier! Vi är i goda händer!
Citera
2020-04-10, 22:18
  #10
Moderator
Tinuviels avatar
Coronaviruset och covid-19 --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-04-12, 14:37
  #11
Moderator
Chantres avatar
2:a dödsfallet.

Citat:
Nytt dödsfall i Ebola

Kongo-Kinshasa har registrerat det andra dödsfallet av ebola sedan i fredags, uppger Världshälsoorganisationen (WHO).

Detta sedan en elva månader gammal flicka på söndagen dukat under för sjukdomen.
Citera
2020-04-13, 10:07
  #12
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Vi har björnar i hela världen och det finns en elefant i Kongo. Tänk om de muterar till en elefantbjörn och kommer till Sverige!

Det är bara en tidsfråga. Vi kommer att få kämpa för människans överlevnad ala postapokalyptik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in