Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-09, 22:12
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har ju gjort 2 inlägg i den här tråden och jag kan ju se alla. Detta är det tredje. Ni andra ser väl också dom alla tre va?

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Prova då att logga ut från ditt konto och läs samma tråd som innan. Återkom om inlägg plötsligt försvunnit.

Ja eller så kan man logga in med annat konto och använda VPN så borde det synas ganska enkelt.
Citera
2020-04-09, 22:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Men dina inlägg du har skrivit innan du blir shadow banad försvinner ju inte det gäller bara inläggen du skriver efter du har fått den.
Även om du blir det så fungerar allt som det ska för dig det enda som skiljer sig är att ingen kan se dina inlägg, för andra ser det bara ut som du har slutat använda plattformen.
Jo jag förstår men det kan du ju då kontrollera genom att just logga ut och gå in i samma tråd igen och se om ditt inlägg är kvar. Sedan fattar jag att man inte pallar det men att sveriges största forum för yttrandefrihet (kolla igenom vilka ämnen som ändå får diskuteras till skillnad från Twitter och facebook) så säger det sig självt att de inte kör med det. Är du osäker får du väl höra med Admin eller Admin5.
Citera
2020-04-09, 22:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har ju gjort 2 inlägg i den här tråden och jag kan ju se alla. Detta är det tredje. Ni andra ser väl också dom alla tre va?

Ja eller så kan man logga in med annat konto och använda VPN så borde det synas ganska enkelt.
Precis! Finns typ 0,0% chans att FB kör med shadow-banning. Dock är väl flera konton förbjudna?
Citera
2020-04-09, 22:17
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo jag förstår men det kan du ju då kontrollera genom att just logga ut och gå in i samma tråd igen och se om ditt inlägg är kvar. Sedan fattar jag att man inte pallar det men att sveriges största forum för yttrandefrihet (kolla igenom vilka ämnen som ändå får diskuteras till skillnad från Twitter och facebook) så säger det sig självt att de inte kör med det. Är du osäker får du väl höra med Admin eller Admin5.
Nu förstår jag vad du menar och ja på det viset kan man ju se om man själv har blivit det.
Sen tror jag ju inte flashback använder sig av det utan det var en tanke som slog mig
Citera
2020-04-09, 22:18
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Vi kan se dina inlägg så du är garanterat inte shadow banad
Citera
2020-04-09, 22:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tänker mer om en användare skriver saker som inte är okej eller liknande och modsen vill då dölja det men samtidigt inte stänga av användaren då funkar det ju med shadow ban.

Vadå inte okej? Allt som inte bryter mot någon regel är okej.
Citera
2020-04-09, 22:26
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Men tänk att någon sprider ett budskap som ingen av modsen tycker om men dom kan inte banna användaren då hade det ju varit smidigare att shadow banna honom?
Leker bara med tanken här.
Citera
2020-04-09, 22:29
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Nej det förekommer inte här. Det skulle märkas.
Citera
2020-04-09, 22:32
Moderator
Tinuviels avatar
Svaret på TS fråga är nej.
Citera
2020-04-09, 23:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Tjena folk!
Tror ni flashback använder sig av shadow banning på vissa användare?
Tänker typ om någon användare missköter sig men som ändå inte bryter mot några regler på forumet och kan därför inte bli bannad?

Nej.

admin5
Citera
2020-04-09, 23:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Och för att komma runt det så skulle Flashback kunna använda sig av shadow banning. För du förstår konceptet bakom va?

Notera: Vill vara tydlig med att jag inte tror den minsta lilla procent att FB ägnar sig åt det? Jag bara diskuterar fenomenet som jag däremot vet figurerar på andra plattformar.
Citera
2020-04-09, 23:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Knappast, men däremot så lär folk börja ignorera vissa användare som sprider för mycket trams eller som är på tok för låsta i sina tankesätt för att ens klara av att diskutera på en normal nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in