• 4
  • 5
2020-04-11, 17:26
Medlem
776s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du kommer aldrig växa som en människa om ni ska vara tillsammans livet ut. Att vara i relation är få förunnat men singellivet ger mycket fördelar som att bygga sin självkänsla. Du är så pass ung så du kan utan problem ligga runt lång tid framöver.

Lite i de banorna jag är också. Jag tror också att det kan va bra för självkänsla/självförtroende. Inte alltid satsa på det trygga.

Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Kan du tänka dig att se andra sätta på din tjej?

Om du menar bokstavligt talat "se", så nej, verkligen inte. Men vi hade som sagt öppet förhållande ett tag, och om jag kan ligga med andra så har jag inga problem med att hon gör det.
Citera
2020-04-13, 05:11
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 776
Om du menar bokstavligt talat "se", så nej, verkligen inte. Men vi hade som sagt öppet förhållande ett tag, och om jag kan ligga med andra så har jag inga problem med att hon gör det.

Varför funkade öppet förhållande inte för er? Låg du med andra? Gjorde hon det?
Citera
2020-04-13, 11:01
Medlem
Citat:
Lite i de banorna jag är också. Jag tror också att det kan va bra för självkänsla/självförtroende. Inte alltid satsa på det trygga.

Okej, jag tänker att man vill vara starka tillsammans. I Ert fall känns det som att du inte kommer bli nöjd. Alltså, överväg ett avslut
Citera
2020-04-14, 09:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Att då och då sakna singellivet är inga konstigheter enligt mig och vi alla uppskattar att få lite uppmärksahet från andra även om vi är i en relation. Man slutar inte att tycka att andra är snygga eller uppskatta en komplimang på krogen enbart för att man går in i en relation. Det du ska fundera på vad det är du saknar och varför. Är det verklgen så bra mellan er som du vill framställa det som? Att sexet är bra och att ni inte bråkar betyder inte autmatiskt att relationen verkligen är bra.

Ni kanske ska vara särbos eller ha ett mer öppet förhållande, för just nu låter det på dig som att du saknar singellvet för att du vill ligga med andra och få bekräftelse att du minsann kan få ragg. Skulle ni ha en öppen relation så får du ju ligga runt bäst du vill och skulle ni vara särbos får du den egentid du möjligen behöver. Vågar du föreslå det eller att ni tar en paus? Är det värt att riskera förhållandet för att få ligga med andra.

Lycka till
Senast redigerad av cosmic_dancer 2020-04-14 kl. 10:02.
Citera
2020-04-14, 10:01
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Tja Flashback, tror jag behöver ventilera lite bara! Har typ ingen IRL jag vågar rådfråga so here it goes!

Jag är 21 år och jag och min tjej har varit tillsammans i nästan 3,5 år nu, samt sambos i ett halvår. Allt är asbra mellan oss, är såklart inte nykär längre men vi klickar verkligen och det är en person jag lätt kan se en framtid med. Problemet är att jag på senaste tiden blivit mer och mer sugen på singellivet. Som sagt vi blev tillsammans när vi var 17 och hon är mitt enda riktigt förhållande, och det känns som om att det kan vara nice att vara singel medan men väl är ung. Detta är en tanke jag ej kan släppa, men det känns så jävla waste att göra slut på ett fint 3,5års förhållande bara för att man är sugen på att ligga runt. Om jag väl kommer till det beslutet så tror jag dock ändå att hon skulle vara förstående, och att vi fortfarande skulle kunna vara vänner(Hon är en väldigt förstående person). Ska jag fråga om en paus i förhållandet? Vad hade ni gjort?
Swingerklubb? Träffa ett annat par för sex ihop?
Det är jäkligt kul.
Citera
2020-11-07, 16:04
Medlem
Citat:
Tja Flashback, tror jag behöver ventilera lite bara! Har typ ingen IRL jag vågar rådfråga so here it goes!

Jag är 21 år och jag och min tjej har varit tillsammans i nästan 3,5 år nu, samt sambos i ett halvår. Allt är asbra mellan oss, är såklart inte nykär längre men vi klickar verkligen och det är en person jag lätt kan se en framtid med. Problemet är att jag på senaste tiden blivit mer och mer sugen på singellivet. Som sagt vi blev tillsammans när vi var 17 och hon är mitt enda riktigt förhållande, och det känns som om att det kan vara nice att vara singel medan men väl är ung. Detta är en tanke jag ej kan släppa, men det känns så jävla waste att göra slut på ett fint 3,5års förhållande bara för att man är sugen på att ligga runt. Om jag väl kommer till det beslutet så tror jag dock ändå att hon skulle vara förstående, och att vi fortfarande skulle kunna vara vänner(Hon är en väldigt förstående person). Ska jag fråga om en paus i förhållandet? Vad hade ni gjort?

Känner igen mig i din situation. Vad gjorde du till slut?
Citera
2020-11-08, 00:47
Medlem
origamis avatar
Hej,

Jag är äldre än du och jag kan säga att har du en tjej av hög kvalié så skall du strunta i att ligga runt som ung. När du är 30+ så kan du ligga med unga tjejer oberoende om ni skiljs.
Det du tror att du går miste om är inget du går egentligen miste om.
Hålls med din tjej och du förblir glad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in