Citat:
Ursprungligen postat av
Fourhundredstrokes
Det bästa vore att stänga ner alla djurparker helt.
det tycker jag med! stackars djur, födda att vara fri, men tvingas leva i total stress i bur eller inhägnad med skrikande barn och massa folk som går och stirrar hela dagarna,nä fy...stäng skiten!
kul att inte vara ensam om den åsikten. det finns naturprogram att se istället för att låta djur bo i bur!
Citat:
Ursprungligen postat av
NissanMicra1988K10
Djurpark, zoo som har öppet för allmänheten för att de ska tjäna pengar på hela situationen ska stängas ner ingen jävla snack om den grejen. Självklart finns det djurparker som behandlar utrotningshotade arter, många av dom släpper ut djuren igen efter att djuret har återhämtat sig.
ja, såna parker är ju bättre för djuren. men man skulle kunna lägga who-biståndet på att skjuta tjuvjägare i afrika eller kanske satsa på större naturreservat åt djuren så får dom vara där Gud har tänkt sig att dom ska vara. hotade djurarter anser jag man kan om det är möjligt, fånga in och försöka avla fram nya avkommor så mycket det går och släppa ut dom till skogarna och savannen igen, typ noshörningar och sånt! sist jag läste om noshörningar fanns ca 3500 kvar i hela världen, det är också människans vidriga galna trofejakt som ligger bakom och samma med dom fina elefanterna och tigrarna, snart kan vi bara se dom på film i djungelboken, fy faasen säger jag!
rädda djuren!
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
tänker du betala dom kostnader som uppstår?
man kan ta bistånd från onödiga saker som who, fn, eu och allt genusskit som man idag massivt gödslar miljarder på till absolut noll nytta!
är övertygad att om alla bara sket i den hetsande unionen FN skulle alla dom pengarna säkert kunna rädda många många djurarter från utrotningens kant!
eller skära ner på kultursaker som ändå inte är nära svensk kultur, detta skulle säkert kunna gå till att rädda massor av djur i afrika och resten av världen.
-eller ta bort varenda bidrag för männen och kvinnorna som "flytt" till sverige, på falsa papper, dom pengarna ljuger många till sig och det är fefl, spelar noll roll vem som gör det, lika fel ändå. man skulle troligen kunna åtminstone kunna köpa massa mark i afrika och skaffa militära afrikanska vakter som kunde vakta en djurpark i någon regnskog där djuren kunde få en fristad!
(att låta afrikanska vakter vakta istället för arbetslösa europeer, tänker jag mest för att dom som sett elefanter under sin uppväxt kanske skulle skydda dom ännu mer, för det skulle jag göra om det vore tex rådjur eller kaniner i sverige som var utrotningshotade, man får ju liksom något slags känsloladdat band till djur man är uppvuxen med, iallafall jag! och samtidigt hade man kunnat hjälpa afrikanerna med arbete så dom kunde tjäna pengar på det istället för tjuvjakt!)
ytterst skönt att få läsa att pandorna börjar föröka sig mitt i all pandemi och elände åtminstone!
hoppas det blir en väckarklocka för zoo:n att man ska låta dom få vara mer ifred från massa otäcka stressande människodjur som stirrar skrattar pekar och kastar godis till dom!
my point of wiew