Svara
2020-04-09, 01:26
Medlem
Kön: Man
Ålder: 18
Längd: 193 cm
Vikt: 80 kg
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Kokain, Amfetamin, Ecstasy, LSD
Substans: 200ug LSD

Prolog:
Jag och Kurt hade flertal gånger diskuterat om den omtalade drogen LSD, den drog som skulle ta oss dit vi hela tiden längtat. Jag tillsammans med Kurt hade testat LSD tidigare, jag tog 60 ug medan han tog 100ug. Efter första omgången insåg jag att drogen kanske inte var så “farlig” som vissa påstår vilket därefter gjorde att jag bestämde mig för att nästa gång ska det blir en rejäl dos. Någon vecka senare inhandlade vi 5 st lappar, 200ug vardera, som vi sedan skulle sitta på tills tillfället kom. Efter drygt en månad kom tillfället, två nätter på våran polare Patriks landställe - helt perfekt.

Måndag 6/4 - 2020

Kl 10.30
Patrik ringer mig - “Jag är utanför, kom ut”. Jag borstar snabbt tänderna, tar tag i väskan och beger mig ut. Utanför ser jag Patrik och Gustav sittandes i bilen, med Patriks storasyster som chaufför. Jag packar in väskan och vi börjar rulla. Vi var sju stycken boys påväg mot landstället. Jag, Patrik och Gustav i ena bilen medan Kurt, Viggo, Lars och Avalon satt i den andra. Bilresan skulle ta en dryg timme. Innan vi kom fram till landstället svängde vi av till mataffären för att inhandla mat samt dryck inför besöket. Efter ett snabbt stopp sitter vi igen i bilen påväg mot landstället. Efter en resa på totalt 70 minuter anländer vi tillslut till slutdestination - Patriks landställe.

Kl 12.00 - intag av lapparna
Vi kliver ur bilen och möts av den stora gula villan. Vi var varit här tidigare år men den härliga känslan att mötas av frihetens hus är alltid densamma - underbar. Vi packar ur våra väskor och går in i huset. En fräsch villa med bäddar för flera människor. Jag beger mig upp till övervåningen där jag ska dela rum tillsammans med Gustav. Vi packar snabbt ur våra väskor och bäddar våra sängar, allt ska vara fixat innan vi tar syran. Därefter går vi ner till vardagsrummet. Planen är att jag, Kurt, Lars och Viggo skulle droppa, det andra skulle agera “trip sitters”. Kurt klipper i lapparna och delar upp doserna. 100ug till Viggo, 70 ug till Lars och 200ug till mig och Kurt. Varken Viggo eller Lars hade tidigare testat substansen och kände således att det skulle ta en mindre dos. Nervositeten var stor, den enda tanken som cirkulerat i hjärnan sedan vi vaknade var “hur ska det här gå?”. Sagt och gjort låg nu lapparna på tungan och vi begav oss ut mot tomten.

Villan hade en stor tomt med egen strand samt en brygga på 20 meter. Solen sken och det var 14 C utomhus, set & setting var troligtvis de bästa vi någonsin kunnat fixa. Efter ca 10 minuter hade lapparna löst upp och vi alla hade svalt dem. Det var nu dags för att fixa lunch. Allihopa var så sugna på att ta lapparna så att vi tänkte “Vi tar lapparna, sen fixar vi lunchen innan kicken slår”. Därefter tog vi fram grillen och knäppte varsin bira, stämningen var på topp. På mataffären hade vi handlat allt som skulle behövas för en schysst korvgrillning - ketchup, senap, rostad lök, inlagd rödlök etc. Avalon började preppa grillen och strax därpå låg korvarna på grillen. Spänningen steg hela tiden, när skulle syran börja ta fart tänkte jag för mig själv. Efter ca 50 minuter sedan intag var korvarna klara. En svag kick av syran samt en blandning av placebo gjorde att vi knappt kunde få i oss mer än en korv, men det var helt oväsentligt i ett läge som detta.

Kl 13.30
Nu började syran ta fart. Med en öl i handen satt jag och tittade ut över vattnet. Vi hade tagit med oss Kurts Soundboks - en högtalare utöver det vanliga. Jag blickade ut över vattnet, för varje minut började syran bli starkare och starkare. Ett leende spred sig över mina läppar, äntligen, tänkte jag för mig själv, äntligen ska jag få uppleva LSD. Jag möter Kurts blick, han ligger helt avslappnad i solstolen och njuter av musiken. Därefter möter jag Viggos blick, Viggo som tagit 100ug bemöter min blick med ett brett leende, jag förstod direkt, syran hade slagit honom med. Välförberedda som vi var hade vi lagt ut stora filtar över gräsmattan med leksaker som vi skulle spela runt med, pennor och papper var dagens höjdpunkt. Syran hade nu börjat kicka igång, jag var så fascinerad, hur coolt är inte det här, det bästa av allt, jag börjar hallucinera. Jag blickar ut över vattnet och fraktaler av blandade färger är allt jag ser studsandes över vattnet, träden sviktar fram och tillbaka och varje gång jag tittar i gräset ser det ut som blommor och andra växter växer fram ur marken.

Jag och Kurt bestämmer oss nu för att lägga oss över det stora filtarna vi lagt ut över gräset och jag säger bara WOW, vilken känsla! Det var helt magiskt, att blicka upp i himlen och se trädtopparna flyta fram och tillbaka. Kurt tar nu fram ritblocket samt pennorna i alla olika färger och vi börjar rita (eloge till Lars som tog med allt). Fascinerade över hur färgen kunde gå från pennan till pappret satt vi klistrade med varsitt block i händerna. Efter ett tag kommer Viggo och Lars och lägger sig bredvid oss. Vi ligger och gaggar ett tag och konstaterar att vi alla känner syran starkt, förutom Lars, vilket är förståeligt då han endast tog 70ug. Därefter bestämmer vi oss för att utforska området och beger oss ut på en promenad. När vi gått ca 15 meter stannar vi alla upp och blickar ut över vattnet, en obeskrivlig syn med solen som glänser i våra ansikten - vi kände oss som gudar.

Vi tröttnade ganska snabbt på promenerade och återvände till våra filtar där vi lägger oss och börjar diskutera de frågor som man endast kan få svar på under en tripp av syra. Vi kommer in på ämnet universum - är universum oändligt? Vad finns bortom universum? Jag greppar blocket och ska presentera min idé för mina syrade kamrater, mina bröder. Ungefär såhär lyder mina tankar “Vi bor på Tellus, en planet i universum med liv. Om universum är oändligt, då måste chanserna finnas att långt där borta finns Tellus 2, en planet med exakt samma förutsättningar för liv som här.” Viggo och Kurt instämmer helt till mina tankar och vi fortsätter prata på om universum och dess storlek samt hur liten del vi egentligen är av denna massiva planet.

Kl 15.00 - Kubbmatchen
Just nu har jag inte hundra procent koll på tiden men ungefär runt kl 15 inser jag att det kanske är lite oskönt att vi ligger helt trippade medan våra kompisar som inte tagit något inte alls har lika kul som oss. Den briljanta ideén om att vi ska spela kubb poppar då fram. Patrik plockar fram kubbet och placerar ut trästockarna på respektive plats. Vi delar upp oss i två lag, lapparna mot alkoholen, d.v.s. Jag, Kurt, Viggo och Lars mot Patrik, Gustav och Avalon. Jag kan säga att kub kastningen var i min uppfattning helt omöjligt. I en vanlig kubbmatch finns fem stycken träblock, när jag greppade trästocken för att kasta så var det som att hela gräsplätten var fylld med dessa träblock, inte en chans att jag skulle träffa någon. Å andra sidan så var det som om Kurt hade gått in i något super-mode, av 3 kast fick han ner 3 stycken, helt otroligt. Efter att jag kastat pinnen x antal gånger inser jag att det är lönlöst, jag kommer aldrig träffa någon.

Patrik går nu in i huset och direkt när han kommer in börjar han ropa efter oss “Grabbar, ni måste se det här, det ser helt vrickat ut härinne.” Jag, Kurt och Lars börjar direkt röra oss in i huset men ganska fort efter vi gått in inser vi att det är så mycket härligare här ute. Vi återvänder ut och lägger oss återigen på våran sköna gräsplätt. Syran sitter minst lika starkt som tidigare och jag är så fascinerad över allting jag ser omkring mig, det finns ingen drog som LSD konstaterar jag för mig själv. Vi ligger på gräsplätten med musiken som strömmar ut med pennan greppad i handen och bara njuter, njuter av den fantastiska känslan av hur helt rubbad våran verklighet är.

Kl 16-17
Det har nu gått ca fyra timmar sedan intaget av LSD och den intensiva trippen börjar sakta, sakta lägga sig. Jag beger mig upp till huset och lägger mig i soffan tillsammans med Viggo. Vi pratar om hur förvrängd våran syn är och hur allting pulserar så skönt när vi tittar på det. I soffan vi ligger i finns stora fönster framför och hela rummet är fyllt med växter, det kändes nästan som vi befann oss i djungeln. Där ligger vi och snackar på ett tag tills Kurt kommer upp, han frågar hur vi mår och vi alla konstaterar tillsammans att LSD börjar avta en gnutta. En efter en kommer hela ligan in och nu ligger vi alla tillsammans i soffan och snackar lite eftertankar. Vill tillägga att trippen är långt ifrån över men just den intensiva biten har lagt sig. Vi snackar om allt, hur LSD är, vad vi ska äta till middag, finns det några brudar i närheten, etc. Jag känner mig helt utmattad i huvudet och bestämmer mig för att gå upp och vila lite. Jag lägger mig i sängen men kan inte sluta ögonen en sekund utan att mötas av häftiga mönster flyga runt i huvudet, ungefär som dem där mandalas man färgade som barn. Gustav kommer upp och lägger sig bredvid mig och vi ligger och kopplar av en stund med telefonen i handen. Under hela eftermiddagen har jag inte en sekund tänkt på telefonen.

Kl 18-00
Trippen har nu lugnat ner sig ganska rejält. Varenda vägg pulserar men de frågor jag grubblat på har försvunnit och jag, samt de andra börjar allt mer komma tillbaka till verkligheten. Vi går ner, knäpper varsin öl och börjar förbereda för middag. Avalon langar fram stekbordet och börjar förbereda kvällens middag, teriyakikyckling med ris. Efter ca 30 minuter är middagen klar och vi sitter samlade runt middagsbordet. Syran ligger och gror kvar men nu börjar alkoholen komma in i bilden. Hela kvällen spenderar vi runt bordet. En av de finaste kvällarna vi haft tillsammans, fantastiskt middag, fantastiskt sällskap, god öl och en jävla massa härliga diskussioner. Kvällen avslutas vid midnatt och vi alla beger oss i säng, rätt så utmattade av dagens aktiviteter.

Peace, lighthearted
Senast redigerad av lighthearted 2020-04-09 kl. 01:29.
Citera
2020-04-09, 01:27
Medlem
Slutord
Trippen var helt fantastisk. Set & setting var helt perfekt samt att jag var omringad av mina bästa vänner. Jag kommer definitivt göra om det. Under eftermiddagen drack jag en 3-4 öl, vet ej om det hade någon direkt påverkan men nästa gång kommer jag endast gå på syran och se ifall det har någon större skillnad.
Citera
2020-04-09, 04:37
Medlem
Ta till vara på det, numera kan man svepa en hel flaska whisky utan att få den minsta frigörelsen från verkligheten.
Det du missade att beskriva i rapporten, som annars är väldigt utförlig och välskriven är effekterna för sådana som aldrig ha tagit något liknande. Du är där, gör det, känner så osv framgår väldigt tydligt men du beskriver inte vad du upplever något vidare ingående eller bra. Du kunde lika gärna varit på lantstället och tagit någon öl i mina ögon.
Senast redigerad av nilltre 2020-04-09 kl. 04:41.
Citera
2020-04-09, 06:11
Medlem
makduis avatar
Gu vilken dryg å tråkig rapport
Citera
2020-04-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Ta till vara på det, numera kan man svepa en hel flaska whisky utan att få den minsta frigörelsen från verkligheten.
Det du missade att beskriva i rapporten, som annars är väldigt utförlig och välskriven är effekterna för sådana som aldrig ha tagit något liknande. Du är där, gör det, känner så osv framgår väldigt tydligt men du beskriver inte vad du upplever något vidare ingående eller bra. Du kunde lika gärna varit på lantstället och tagit någon öl i mina ögon.

Och vilket syfte har det att sänka en flaska whiskey ifall ”det inte har den minsta frigörelsen från verkligheten” ? 😂😂😂
Citera
2020-04-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Och vilket syfte har det att sänka en flaska whiskey ifall ”det inte har den minsta frigörelsen från verkligheten” ? 😂😂😂

Nej det fungerar inte, dricker bara whisky långsamt för att det är gott. Menar att sådana där alternativ är få förunnade.
Citera
2020-04-10, 17:27
Medlem
I mitt huvud låter det roligare att jag tog 300ug själv första gången och när syran precis slog mig så fick jag den briljanta idén att gå på kanelbullejakt i två timmar kl..06-07.

Man måste uppleva det, i textform ger man inte all cred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in