2020-04-08, 18:43
Medlem
Knullkungens avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...el-norrkoping/

"16.37 Polisen fick samtal från inringare som sett hur en äldre kvinna blivit påhoppad och omkullknuffad av en yngre man, inne på en galleria i Hageby. Den misstänkte gärningsmannen ska sedan ha sprungit från platsen.

16.42 Polis på plats.

17.23 Den målsäganden kvinnan, som är i 75-årsåldern, förd till sjukhus med ambulans med smärtor i höft och ben. Polis har letat efter gärningsmannen i området, hittills utan resultat. Det finns vittnen på plats, som har hörts om händelsen. En anmälan om misshandel kommer att upprättas."

Någon som vet mer?
Citera
2020-04-08, 18:46
Bannlyst
Låter som att de har släktband med varandra. En annan person som gjorde så skulle naturligtvis göra det för att råna vederbörande.
Citera
2020-04-08, 19:48
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovenianbeer
Låter som att de har släktband med varandra. En annan person som gjorde så skulle naturligtvis göra det för att råna vederbörande.
Hur vet du att det inte var ett rånförsök?
Citera
2020-04-08, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Hur vet du att det inte var ett rånförsök?
Jag gjorde ett antagande, jag har inte sagt att jag vet. Är öppen för att det är ett rånförsök.
Citera
2020-04-08, 20:57
Medlem
Hageby är väl, om jag minns rätt, ett av Norrköping invandrardominerade problemområden. Så det ligger nära till att gissa att GM är en av "the usual suspects" vad gäller denna typ av brott.
Citera
2020-04-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slovenianbeer

Det låter ändå mer osannolikt, då de flesta skitungar brukar ha viss respekt för närmaste släkten, även om de annars skulle sakna all respekt för vuxna, inklusive polisen. Ganska få hoppar på och knuffar omkull sina far- och morföräldare, dessutom på offentlig plats, jämfört med alla andra attacker på gamlingar runt om i samhället, helt oavsett om det sedan handlar om rån eller annat.

Men jag håller däremot med dig om att när man läser liknande, så gissar man först på att det handlar om ett rån.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-04-09 kl. 01:43.
Citera
2020-04-09, 08:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Äldre kvinna sa ifrån om nedskräpning – misshandlades

En kvinna i 75-årsåldern misshandlades på Mirum galleria i Hageby i Norrköping på onsdagskvällen efter att ha sagt åt en ung man att plocka upp ett godispapper som han slängt på golvet.
Mannen ska ha knuffat omkull kvinnan och därefter sprungit från platsen.
Kvinnan fick föras till sjukhus i ambulans och hade då smärtor i höft och ben. Polisen har vittnen till händelsen.

Källa Sveriges radio.
Senast redigerad av bagarn29 2020-04-09 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in