Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-08, 03:51
  #1
Medlem
Elibabas avatar
Tjenare grabbar! Jag har bestämt mig för att beställa hem datordelar osv till att bygga 2 bitcoin rigs.. vad jag har förstått så behöver jag kraftig cpu och bra fläktar? Tacksam för tips om nån vill hjälpa mig komma igång med mitt lilla projekt😁
Citera
2020-04-08, 04:30
  #2
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elibaba
Tjenare grabbar! Jag har bestämt mig för att beställa hem datordelar osv till att bygga 2 bitcoin rigs.. vad jag har förstått så behöver jag kraftig cpu och bra fläktar? Tacksam för tips om nån vill hjälpa mig komma igång med mitt lilla projekt😁

Hallå eller!

GPU är det du ska satsa på, ej CPU.

Moderkort med många platser för GPUs.

PSU med rätt hög effekt om du ska köra många GPUs.

Kylning, om du vill ha ökad livslängd får du försöka hålla nere temperaturen.

Om du vill göra detta för att tjäna pengar så bör du räkna på det innan.
Citera
2020-04-08, 06:03
  #3
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Börja här om du ska ha en chans
http://bitcoingold.org
Citera
2020-04-08, 08:54
  #4
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elibaba
Tjenare grabbar! Jag har bestämt mig för att beställa hem datordelar osv till att bygga 2 bitcoin rigs.. vad jag har förstått så behöver jag kraftig cpu och bra fläktar? Tacksam för tips om nån vill hjälpa mig komma igång med mitt lilla projekt😁
Varken CPU eller GPU fungerar för att minea Bitcoin.

Du måste köpa ASIC-miners (sök på Antminer). Du måste ha ganska många, och i princip gratis el och kylning för det ska bli lönsamt.
Citera
2020-04-08, 09:29
  #5
Medlem
Smurfanerlites avatar
Det är lättare för dig att tjäna några kronor genom att panta burkar.
Citera
2020-04-08, 10:15
  #6
Medlem
Sikkans avatar
På riktigt.. tror att folk måste bli bättre på att googla och söka information innan man startar trådar.. som tidigare sagt är både CPU och GPU helt avhängt sedan måååånga år tillbaka.

Och vad har du för budget? Antminers låter som tre dammsugare på högsta effekt. Hoppas du tagit det i beräkning.

Förmodar att du kanske har en dedikerad lokal med svinbillig el om du är seriös.
Citera
2020-04-08, 11:28
  #7
Medlem
"Antminers låter som tre dammsugare på högsta effekt"

haha jaa en kompis har i sin gäststuga utaför villan miners och dom skriker som fan
Citera
2020-04-08, 21:58
  #8
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
"Antminers låter som tre dammsugare på högsta effekt"

haha jaa en kompis har i sin gäststuga utaför villan miners och dom skriker som fan

Jepp! Jag bytte fläktarna på en s3-a jag körde ett tag. Blev betydligt bättre men kräver god ventilation!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback