Citat:
Du är då verkligen en pajas de luxe. Sitta och skriva att andra "gjort bort sig" för att de inte drar lika långtgående slutsatser ur ett forskningsresultat som du som (uppenbar) lekman gör, när du samtidigt dragit ner brallorna på dig själv flera gånger här i covid-trådarna (jag har mer hjälpt andra att visa röven din är bar
):
(FB) Varför fortsätter Svensk media tjata om Tom Britton? (Harry pratar i nattmössan om att 20% av smtitade hamnar på sjukhus, fast inte ens hans egna siffror stöder det, jag visar att den verkliga siffran ligger någonstans mellan 2 och 2,5% med någon procent eller två felmarginal hit eller dit)
(FB) Andra vågen, är det game over för Sverige i november? (Harry kommer med påståenden om virusets väderkänslighet som inte har stöd i faktiskt kunskapsläge och gör allmänna skräckprognoser som bygger på totalt felaktiga antaganden om hur viruset och vår beredskap mot det funkar)
Så sluta skräpa ner denna tråd med ditt skitprat och ägna dig istället åt att sätta dig in lite mer i fakta innan du ger dig in i sakdiskussioner nästa gång. Du har nämligen inte ens hälften så mycket koll som du tror.
--- Detta sagt så är jag själv tveksam om masker/andningsskydd. Jag upplever att En..Andra..Chans har i stort sett rätt om osäkerheten i kunskapsläget. Men det finns trots allt rätt goda indikationer på att det bromsar smittspridning och då ser jag också att en så pass egentligen liten grej (när vi väl vant oss vid den) faktiskt kan vara mödan värd att implementera. Även om jag gissar att de flesta bär masken för att skydda sig själva snarare än främst för dess verkliga syfte - att skydda andra.
):(FB) Varför fortsätter Svensk media tjata om Tom Britton? (Harry pratar i nattmössan om att 20% av smtitade hamnar på sjukhus, fast inte ens hans egna siffror stöder det, jag visar att den verkliga siffran ligger någonstans mellan 2 och 2,5% med någon procent eller två felmarginal hit eller dit)
(FB) Andra vågen, är det game over för Sverige i november? (Harry kommer med påståenden om virusets väderkänslighet som inte har stöd i faktiskt kunskapsläge och gör allmänna skräckprognoser som bygger på totalt felaktiga antaganden om hur viruset och vår beredskap mot det funkar)
Så sluta skräpa ner denna tråd med ditt skitprat och ägna dig istället åt att sätta dig in lite mer i fakta innan du ger dig in i sakdiskussioner nästa gång. Du har nämligen inte ens hälften så mycket koll som du tror.
--- Detta sagt så är jag själv tveksam om masker/andningsskydd. Jag upplever att En..Andra..Chans har i stort sett rätt om osäkerheten i kunskapsläget. Men det finns trots allt rätt goda indikationer på att det bromsar smittspridning och då ser jag också att en så pass egentligen liten grej (när vi väl vant oss vid den) faktiskt kan vara mödan värd att implementera. Även om jag gissar att de flesta bär masken för att skydda sig själva snarare än främst för dess verkliga syfte - att skydda andra.
Ja dina beräkningar om sjukhusinläggningar och mortalitet minns jag än idag hur du faktiskt satte mig på plats litegrann. Det var en imponerande uträkning du kom med och det uppskattade jag även om jag inte ville skräpa ner tråden med ett ’tack’ den gången.
Det är just det som är grejen med mig dock. Jag lyssnar på argument och kan ändra min uppfattning om någon faktiskt kan visa att jag har fel.
Tyvärr saknar många den förmågan. En del experter har ju visat sig vara riktiga tjockskallar som inte kan revidera sina uppfattningar trots att hela världen är överens om att de har fel. Rena rama autister verkar det som.
Vad gäller den andra vågen i vinter så kommer jag att påminna dig när det är dags om vem som hade rätt och vem som hade fel. Och vid det laget är jag säker på att även du och TS kommer bära mask på tunnelbanan som om ni alltid tyckt att det var en självklarhet. Det är nämligen så att till och med riktiga tjockskallar med asperger ändrar sig till slut när deras idéer till slut blir överväldigande motbevisade.
I just detta fall där de har så inihelvete fel att det är pinsamt för var och en att se på när de kommer ned sina lingvistiska kullerbyttor för att försöka bortförklara maskers effektivitet så ska det bli extra roligt när de till slut måste erkänna något så självklart som att jorden faktiskt är rund efter att de i månader varit riktiga flat earthers. Mer korkade än en genomsnittlig nioåring.