Citat:
Ursprungligen postat av
Sonny00
Det verkar inte funka att radera kanaler på min TV. Däremot upptäckte jag att TV:n inte har den senaste mjukvaruversionen. Jag har kört uppdateringsfunktionen i TV:n, men den sa att det inte fanns någon senare version. Fast sedan kom jag på att den funktionen knappast funkar i min TV eftersom den inte är uppkopplad mot nätet. Kan det vara så?
Jag kollade Philips supportsida och visst fanns det en senare mjukvaruversion! Jag fick ladda ned på på ett USB-minne och sedan sätta in minnet i TV:n. Hoppas det löser mitt problem! Jag har även haft problem med att TV:n slår på sig själv ibland. Det problemet nämns i uppdateringsinformationen.
Ja absolut måste tv:en vara uppkopplad mot nätet om den skall uppdateras,,, kan du inte det?
Men det kanske funkar med varianten usb osv. som du nu prövar,,, jag har aldrig provat det själv så det vet jag inte,,, tycker det låter lite osannolik men jag kan ha fel.
Vidare så var det ju märkligt att du inte kan radera kanaler du inte behöver, det brukar ju gå på tom. ganska gamla tv apparater...
Ja ja jag hoppas det funkar med usb för dig att uppdatera tv:en.
Lycka till!
Edit: Du säger att kanalerna kallas favoriter,,, men favoriterna skall ju väljas av en själv, som man själv då bockar för och sparar till en så att säga egen favorit lista som man låser.
Som man då använder tex. för att kunna bläddra liksom runt runt med kanalväljarknappen och iom. det hamnar ju alla andra kanaler utanför, och dom måste du ju kunna redigera bort alt. radera bort,,, absolut!
Än en gång lycka till!