Citat:
Ursprungligen postat av
comebacktinytim
Tack för svar! Arbetar man alltså sig uppåt, från att ha varit den som byggde det någon annan ville till att vara den som designar/formger idéer och projekt?
Det vet jag väl inte även om många nog ser det så. Men det finns ju väldigt många erfarna och duktiga konstruktörer, jag hade inga seniorer att lära av på mitt företag och fick ett erbjudande från en kund. Det beror ju på om du är cad-slav eller om du är ledande konstruktör för ett avancerat projekt, hur man ser på det skulle jag säga.
Det är ju mycket intresse också, jag gillar egentligen att bygga och konstruera och jag är bra på det. Hade förutsättningarna varit annorlunda hade jag säkert kunnat fortsätta med det. Jag har bytt jobb internt också på bolaget jag är på nu, det är rätt vanligt att man hoppar runt lite. Men jag jobbar ju väldigt nära tekniken idag också och jag har mycket frihet. Vet inte vad nästa steg blir, det är inte helt ovanligt att bli flyttad vid omorganisationer på vårt bolag heller så det kanske inte blir frivilligt ens.
Sen gillar jag att bestämma även fast jag inte vill vara chef då passar projektledare perfekt, du bestämmer men behöver inte hantera personalfrågor.