2020-04-05, 17:34
Medlem
tastass avatar
Går och motionssimmar ett par gånger per vecka och förvånas över hur pass många det är som nyttjar detta plagg. Finns det någon vinning för en normal motionär att simma med mössa eller är det bara som man vill ha lite utrustning att nörda ner sig i till sin motionsform?
Citera
2020-04-05, 17:44
Medlem
Stoegers avatar
Är nog vanligt att dom har det för att dom sett andra ha det, och dom tror att dom ser "sportigare" ut, precis som dom där simmarna på OS.
Sportfånar är jävligt prylbögiga och måste hoppa på varenda jävla trend.

Givetvis finns det endel som bara vill skydda sitt hår från kloret i vattnet, men dom är nog fåtaliga.
Citera
2020-04-05, 17:48
Medlem
Gissar att en del har det för att minska motståndet i vattnet typ tävlingssimmare.
I annat fall kan det vara kvinnor som är rädda att förstöra sin frisyr tror jag.
Citera
2020-04-05, 17:53
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Går och motionssimmar ett par gånger per vecka och förvånas över hur pass många det är som nyttjar detta plagg. Finns det någon vinning för en normal motionär att simma med mössa eller är det bara som man vill ha lite utrustning att nörda ner sig i till sin motionsform?

Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Är nog vanligt att dom har det för att dom sett andra ha det, och dom tror att dom ser "sportigare" ut, precis som dom där simmarna på OS.
Sportfånar är jävligt prylbögiga och måste hoppa på varenda jävla trend.

Givetvis finns det endel som bara vill skydda sitt hår från kloret i vattnet, men dom är nog fåtaliga.

Sannolik är det oftast så.

Ytterligare en orsak kan vara att de har något problem med öronen. Jag minns att jag hade en kompis som barn som använde badmössa av den orsaken.
Citera
2020-04-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
Gissar att en del har det för att minska motståndet i vattnet typ tävlingssimmare.
I annat fall kan det vara kvinnor som är rädda att förstöra sin frisyr tror jag.
Jag har det för att slippa få håret simmarhår, hårt, spretigt och blankt. Det går an flr killar som ofta har kort hår. Mitt halvlånga hår blir gräsligt, känns som halm.
Citera
2020-04-05, 17:55
Medlem
Klor förstör håret.
För oss med långt hår är det praktiskt.
För tävlingssimmare minskar det motståndet.
Citera
2020-04-05, 17:57
Medlem
Var glad att folk har det så slipper du äckligt hår i bassängen.
Citera
2020-04-05, 18:37
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Jag har det för att slippa få håret simmarhår, hårt, spretigt och blankt. Det går an för killar som ofta har kort hår. Mitt halvlånga hår blir gräsligt, känns som halm.

Aha, det hade jag inte en aning om, men så är jag ju kortsnaggad också.
Tack för svar.
Citera
2020-04-05, 19:04
Medlem
Men om klor nu förstår håret, borde ni inte bada alls i klorerat vatten? Nog fan tar ju sig vattnet in under badmössan alltid, så klorerat blir håret hur man är gör?

Om det blir spretigt å toffsigt å allt vad man kan kalla det, räcker det inte med att dra ihop det med några hårsnoddar?
Citera
2020-04-05, 19:15
Bannlyst
Jag ser inte problemet med att folk har badmössor, varför skulle man irritera sig på något sådant.
Citera
2020-04-05, 19:22
Medlem
När jag har varit på badhus i Polen så har det varit obligatoriskt med badmössor och typ de klassiska åtsittande badbyxorna (d v s badshorts förbjudet). Om jag har förstått rätt så är det av hygieniska skäl och för att minska på mängden klor i vattnet.
Citera
2020-04-05, 19:26
Medlem
Bongomans avatar
Grönt hår är inte sexigt, Skatbo hjälper inte heller till om man vill ha sexuella kontakter. Mer än en timme i bassängen per vecka och badmössan är väldigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in