2020-04-05, 13:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är det inte också så att fenomenet ”relativ fattigdom leder till ökad våldsbrottslighet” inte alls gäller för kvinnor i samma utsträckning som för män? Dvs, relativt fattiga kvinnor är inte särskilt mycket mer våldsamma än relativt rika kvinnor.
Jag har inga siffror på det, men det du säger låter rimligt.
Citera
2020-04-05, 13:50
Bannlyst
Feministerna skulle se sin chans att slå till och ha ihjäl alla män än gång för alla. (tänk Hitler)
Sen skulle dom komma på ett sätt att klona barn så bara kvinnor födds.
Citera
2020-04-05, 14:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Tillexempel genom kvinnoinvandring.

Vi ser ju konsekvenser av män inte får ligga eller får ha relationer med kvinnor. De genuina kvinnohatet breder ut sej, skälvmodern ökar. Och männen ger upp livet och spelar world of warcraft i nån källare.

Andra kör på "men going their own way" konseptet. . En intressant rörelse av män som också verkligen hatar kvinnor (kolla på youtube klippen de är sjuk). En del av dom har relationer med kvinnor andra ligger bara sporadiskt, en annan del verkar ha horor som sin sexuella sysselsättning. Många till skillnad från incells satsar ofta på en karriär. Dessa är alltså inte lika apatiska som incelse

Alla dessa rörelser är bara i sin begynnelse. Och vad som kommer hända och hur de kommer påverka samhället återstår att se. Jag tror att dom komme ta över världen med hjälp av finansiella muskler från JBP till exempel. Och minst sin enorma produktivitet som dom kommer få som ett resultat av att skippa kvinnor.

Hur som helst är de tydligt att män riktar sin aggression utåt mot kvinnor (vilket också är helt naturligt ur ett evolutionärt perspektiv). Och snarast stärks som grupp. Men va skulle hända om kvinnor hamnade i samma situation? Min teori är att kvinnor skulle rikta sin frustration emot andra kvinnor. Att de skulle bli kause i kvinnokollektivet. Alla har ju sett dom fenomen i mikroskala hur kvinnor klöser ut ögonen på varandra i olika sexuella och relationella konflikter osv.

Alltså det fattas miljontals kvinnor i världen redan, inte har kvinnorna börjat klösa ögonen ur varandra i Kina och Indien för det. I Kina "auktionerar" desperata föräldrar ut sina söner eftersom det är så viktigt att gifta sig där.
Citera
2020-04-05, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Alltså det fattas miljontals kvinnor i världen redan, inte har kvinnorna börjat klösa ögonen ur varandra i Kina och Indien för det. I Kina "auktionerar" desperata föräldrar ut sina söner eftersom det är så viktigt att gifta sig där.

det har iför inte hindrat kinesiska kvinnor att bli exceptionellt framgångsrika

https://www.thestar.com.my/news/regional/2020/03/22/china-home-to-61-of-world039s-self-made-woman-billionaire
Citera
2020-04-05, 14:35
Avstängd
Kan rekomendera "dokumäntären" Hustruskolan, som behandlar just det problemet som TS frågar om.

Detta gäller ju ryssland, men människor är människor.

https://www.svtplay.se/video/25391475/hustruskolan
Citera
2020-04-05, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du missförstår. Med fler män så minskar konkurrensen mellan kvinnor och vice versa.
Citera
2020-04-05, 14:56
Avstängd
Citat:
Jag tror att du har helt rätt i detta.

Mansunderskott har om något varit positivt för samhället (även om skälen till underskotten inte direkt varit positiva).

Jag tror att det finns ett element av att män behöver kvinnor för att tämja deras destruktiva sidor, och att ett samhälle där en stor andel män hamnar utanför/saknar möjligheten att träffa en kvinna och skaffa familj är en tickande bomb.

Kvinnor är det absoluta huvudskälet till att män tar sig i kragen och anstränger sig för att leva ett respektabelt liv. De som inte har den möjligheten kommer att sträva efter att få utlopp för sina energier på annat sätt.

Det stämmer, att härja loss har en negativ effekt för redan befinltig avkomma, att härja när man fortfarande saknar avkomma har en posetiv effekt.

Hos majoriteten normalfungerande individer (finns ju medecinska och även kulturella avikelser, även om de är mindre intressanta) av manlig kön så förändras hormonbalanserna i samband med att man får en parvel, inte lika radikalt som hos kvinnor, men de bär ju andrasidan livet genom 9månader och är en absolut förutsättning (nåja) för dess överlvenad de kammande 12+ månaderna)
Citera
2020-04-05, 17:19
Medlem
Citat:
Jag tror att du har helt rätt i detta.

Mansunderskott har om något varit positivt för samhället (även om skälen till underskotten inte direkt varit positiva).

Jag tror att det finns ett element av att män behöver kvinnor för att tämja deras destruktiva sidor, och att ett samhälle där en stor andel män hamnar utanför/saknar möjligheten att träffa en kvinna och skaffa familj är en tickande bomb.

Kvinnor är det absoluta huvudskälet till att män tar sig i kragen och anstränger sig för att leva ett respektabelt liv. De som inte har den möjligheten kommer att sträva efter att få utlopp för sina energier på annat sätt.

Eller barn.

Finns studier i ämnet, män som av sitt samhälle ges utrymme att ta hand om barn, och gör så, "tar sig i kragen" som du kallar det.
De lugnar ner sig tom hormonellt och blir lugnare.

Så ja där är vi överens.
Citera
2020-04-05, 17:30
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Forskning visar att 1% mansöverskott ger 6% ökning i våldsamma brott. Så man kan väl då anta att ett kvinnoöverskott skulle minska brottsligheten.
Kina insåg ju så småningom att enbsrnspolitiken var skadlig.
Men att det skulle bero på ökad brottslighet, är jag tveksam till.
Citera
2020-04-05, 17:37
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Dom skulle gladeligen inta könsrollen igen och bli lyckliga.
Citera
2020-04-05, 18:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kina insåg ju så småningom att enbsrnspolitiken var skadlig.
Men att det skulle bero på ökad brottslighet, är jag tveksam till.
Hur kineserna tänkte vet jag inte. Men att ett mansöverskott leder till ökad brottslighet finns det forskning som bevisar.
Citera
2020-04-05, 18:02
Medlem
ja det blev våldtäkter och kriminalitet som resultat när regeringen bestämde att vi ska ha ett överskott av män

det är kört att fixa den situationen nu om inte regeringen hade tänkt importera kvinnor från u-länderna,
jag är helt ok med den tanken eftersom det verkar som att dem ändå ska köra statsfinanserna i botten

ta hit kvinnor från mellanöstern jag tror dem vet bättre än svenska kvinnor hur man ska få ordning på situationen,
kom ihåg att registrera dem noga när dem kommer in i landet bara

Ett överskott av kvinnor är inte så farligt det skulle bara leda till lite sämre ekonomi, bättre det än dödsskjutningar och knarkaffärer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in