Tänker på dethär med avtalspension.
Varför ska man ha olika försäkringar för varenda arbetsgivare? Det kan ju i värsta fall bli hundratals olika försäkringar att hålla reda på.
Det bästa hade ju vart att man fick välja en försäkring själv, och sedan betalades pengarna in till den. Om man inte valde något skulle det bli typ en AP-fond som pensionen hamnade i.
Min tjej provjobbade nyligen på en restaurang och valde att inte fortsätta.
Via arbetsgivaren fick hon dock en pensionsförsäkring hos AMF med totalt 240 kr insatt. Så nu är det bara att vänta till den börjar betalas ut med 1 kr per månad när hon går i pension.
Tänker på dethär med avtalspension.
Varför ska man ha olika försäkringar för varenda arbetsgivare? Det kan ju i värsta fall bli hundratals olika försäkringar att hålla reda på.
Det bästa hade ju vart att man fick välja en försäkring själv, och sedan betalades pengarna in till den. Om man inte valde något skulle det bli typ en AP-fond som pensionen hamnade i.
Min tjej provjobbade nyligen på en restaurang och valde att inte fortsätta.
Via arbetsgivaren fick hon dock en pensionsförsäkring hos AMF med totalt 240 kr insatt. Så nu är det bara att vänta till den börjar betalas ut med 1 kr per månad när hon går i pension.
För att allting i sverige är skapat av smarta människor,sedan har utvecklings störda människor tagit över och gjort allting utvecklingsstört, då dom inte har några egna bra ideer.
Ja du det är bara förnamnet😁 Och vem fan orkar bry sig om pensionen. Det gäller bara att se till att ha ett bra sparande tills den dagen man går i pension, det är väl det ända man vet. Annars är detta med pension en jäkla djungel.
Jag orkar inte bry mig om detta man är väl en riktig soffliggare när det kommer till pensionen. Jag ser bara till att jag kommer få en bra en pension den dagen när det är dags. Sen om man inte får uppleva det så får barnen en bra slant i stället🥴
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!