2020-04-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slovenianbeer
Ja det där var ju ett skolexempel på att undvika frågan genom att börja skriva om annat. Var står det om maskiner i Bibeln förresten? Vilken sida?

Det står inget om maskiner i bibeln, men det står att människan har ansvaret över jorden. Det människan gör kan inte Gud anklagas för.

Gud har gett människan fria tyglar, hur människan förvaltar detta ansvar kommer att visa sig i framtiden.

PS. Var exakt, och hur menar du att jag har undvikit någon fråga? DS.

Jag svarar gärna på frågor, men mina frågor kanske inte är vad du vill ha?
Citera
2020-04-04, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det står inget om maskiner i bibeln, men det står att människan har ansvaret över jorden. Det människan gör kan inte Gud anklagas för.

Gud har gett människan fria tyglar, hur människan förvaltar detta ansvar kommer att visa sig i framtiden.

PS. Var exakt, och hur menar du att jag har undvikit någon fråga? DS.

Jag svarar gärna på frågor, men mina frågor kanske inte är vad du vill ha?
Jag förstår inte vad du menar med vädrets makter? Finns det vädergudar eller något väsen som styr vädret. Var det gud som bemyndigade vädret dess roll eller hur kom vädret att få så stort inflytande över människan?

Allt annat du skriver är begripligt.
Citera
2020-04-04, 16:05
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med vädrets makter? Finns det vädergudar eller något väsen som styr vädret. Var det gud som bemyndigade vädret dess roll eller hur kom vädret att få så stort inflytande över människan?

Allt annat du skriver är begripligt.

Hahaha

Det var du eller någon som pratade om "vädrets makter", det har inte jag pratat om.

Ska vi börja om från början?
Citera
2020-04-04, 16:07
Bannlyst
Citat:
Hahaha

Det var du eller någon som pratade om "vädrets makter", det har inte jag pratat om.

Ska vi börja om från början?
Du skriver klart och tydligt "vädrets makter" i inlägg #11 så du får nog förklara hur du definierar begreppet.
Citera
2020-04-04, 16:15
Medlem
Citat:
Du skriver klart och tydligt "vädrets makter" i inlägg #11 så du får nog förklara hur du definierar begreppet.

Förlåt mig, men jag förstå inte problemet. Det jag menar med "vädrets makter" är att t.ex. att människan har bidragit med växthusgaser som påverkat "vädret".

Vad vill du veta mer?
Citera
2020-04-04, 16:25
Bannlyst
Citat:
Förlåt mig, men jag förstå inte problemet. Det jag menar med "vädrets makter" är att t.ex. att människan har bidragit med växthusgaser som påverkat "vädret".

Vad vill du veta mer?
Jag undrade mer varför vädret kunde bli så extremt när gud inte var närvarande. Men det kanske du inte har någon förklaring till anar jag. Det är helt okej
Citera
2020-04-04, 16:40
Medlem
Va ärlig i allt du gör, no matter what!
Mot dig själv!

Sen kan du skarva,
Ibland, mot andra,
Men räkna alltid med konsekvenser.
I allt du gör

Bli kommunist!
Skojar inte,
Men nån sorts tänkande ang det ekonomiska borde vara högsta prio!
Citera
2020-04-04, 17:06
Medlem
Nu transfereras miljarder från vanligt folk till biljardärerna.
Håller vi på att bli ett neofeodalt samhälle med en liten klick extremt rika med ett hov av slavar, ett prekariat som servar the upper class?
Tänk lite utanför religionsboxen!

Ni bugar och bockar som vanligt!
Citera
2020-04-04, 17:12
Medlem
Gudsfruktan innebär att det finns folk som är rädd för vad andra människor påstår om Gud. Det behöver alltså inte ha med någon Gud att göra öht. Eller?
Citera
2020-04-04, 17:13
Medlem
Citat:
Jag undrade mer varför vädret kunde bli så extremt när gud inte var närvarande. Men det kanske du inte har någon förklaring till anar jag. Det är helt okej

Förklaringen är att människan vill inte att Gud ska blanda sig i världens angelägenheter.
Citera
2020-04-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gudsfruktan innebär att det finns folk som är rädd för vad andra människor påstår om Gud. Det behöver alltså inte ha med någon Gud att göra öht. Eller?

helt fel.
Citera
2020-04-04, 17:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Gudfruktan heter det väl.
Nej det heter Gudsfruktan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera