Jaha, nu ligger jag här, ett par dagar efter min öppna operation för att plocka bort en binjuretumör.de upptäckte tumören I samband med att jag fick en njursten 1 Dec förra året. Den värsta smärtan jag varit med om. Blev informerad att det satt kvar en sten som bara väntade på att få droppa. . Operationen för tumören gjordes i torsdags, den 26, blev utskriven i måndags, den 30. 2 dar senare får jag då känningar igen i bäckenet , och det verkar vara dags för nr 2 att påbörja sin pilgrymsvandring söderut. Så inte nog med att man är nyopererad med öppen kirurgi och går på Oxynorm, kortison, långtidsverkande oxy och lite annat, nu måste jag även ha den här jävla smärtan, det är fan helt sjukt. Dessutom har jag en vaxpropp I örat som ingen jävel vill dammsuga ut. Sen är man förstoppad av morfinet trots enorma mängder Laxiriva...
Jag har fått utskrivet diklofenak 50mg,både oralt och stolpiller (varför gör de diklofenak en så. Förbannat stora?!) samt
Spasmofen (lagom storlek) och sen har jag
Alfuzosin Orion som man ska ta på. Kvällen (varför just på. Kvällen?)
Jag har även oxynorm men det har jag förstått kan leda till att urinledaren drar ihop sig så dem avvaktar jag med. Ska jag skippa vanlig depot tablett oxy också pga av samma anledning? Själva operationen gör inte så. Ont längre. Kanske läge att bara köra paracetamol och diklofenak?
Senast redigerad av carminaburana 2020-04-03 kl. 19:01.