Citat:
Ursprungligen postat av
Suranappar
Hej,
Första gången jag bakar frallor fick ett infall
har jag gjort degen och följt receptet noggrant men den känns kletig och fastnar på fingrarna ska man tillsätta mer mjöl?
Ja..Många som hamstrat njöl kommer snart insé att det inte är helt enkelt att få fram bra bröd.
De flestas frallor blir hårda och tunga med tjockt skal och är snarare mordvapen än luftiga fina frallor med god smak.
Ännu värre är det då folk skall ge sig på rågbröd..många kastar sina skapelser vilket förmodligen sparar en del liv..Så att baka är inte bara aatt köpa jäst och mjöl och sätta igång..det lär majoriteten av nybörjare bli varse..
Vet man inte ens hur degen skall vara innan den bakas ut så sitter man ganska pyrt till.
En fralla skall minst bli 4-6ggr sin storlek än då man lägger dem på plåten. Annars blir det mera som hårda tennisbollar ingen vill bjuda på. Skrattade för mig själv då folk köpte masssor med mjöl och jäst då man lätt inser att det mesta av detta kommer att kastas bort till ingen nytta..
Så mitt råd är att ni gör pannkakor istället av det mjöl ni bunkrat upp istället för att baka fram en massa oätbara skapelser.