Citat:
Ursprungligen postat av
abloodywar
Allra enklast är ju att du själv jämför dem, du sitter alltså med två TV apparater framför dig - undrar vilken som är bäst, och din slutsats för att ta reda på detta är att... fråga på flashback?
Jag hade ju kunna välja minhembio.com istället då?
Citat:
Ursprungligen postat av
abloodywar
Omöjligt för oss att veta vilken TV utav dina två som är bäst. Det är knappast att någon här (fortfarande) skulle ha någon känsla för hur bra/dålig en sån pass gammal TV är.
Sen är det också omöjligt att jämföra med din andra då det kan skilja stort mellan olika TV-apparater, är det low end, high end, etc, etc?
En snabb sökning på blocket ger mig likvärdiga eller bättre TV-apparater för 800 kronor. Bara för att någon lägger ut en annons med visst pris betyder inte att den är värd så mycket. Kolla prissättningen på jämförbara apparater. Finns en anledning till varför den där annonsen legat ute i cirka en månad.
Kollade vad alternativet är, och det är en Samsung LE32D404E2W. Båda står just nu i förrådet, men jag ska fixa in en av dom i sovrummet.
Jag ska använda TVn mest till att kolla på idioter som "debatterar" i Opinion Live, Vetenskapens Värld, Agenda och lite annat smått och gott. Streama film från en mediaserver och så skaffar jag mig kanske en Bluerayspelare till den också. Högtalarna ser ok ut, men jag har en rätt bra stereo i sovrummet också dom jag tänkte ta ljudet till då.
SCART är ju fint att den har. Då kommer jag antagligen (till ingen nytta egentligen) koppla in VHS till den också.
Det ser ut som Pioneeren saknar nätverk? Till Samsungen hade jag en PS3 som jag streamade via (funkade ...sådär...) förut. Det får bli den lösningen till Pioneeren isf. då.