Citat:
Ursprungligen postat av
evertsson1212
Vad vet du om min situation? Du har inte en aning om varför jag har skulder. Mina skulder är så stora att det är omöjligt att betala av på ett antal livstider. Dom pengar jag skulle få vid en försäljning täcker bara en liten del av räntan på mina skulder. Det skulle alltså inte göra någon skillnad för skulden om pengarna från försäljningen skulle gå till mina skulder.
Jag skiter fullständigt i varför du har skulder. Spelar ingen roll om du är skyldig 20 spänn eller 20 miljoner, det är fortfarande en skuld som skall betalas.
Det är ju knappast så att någon har ”hittat på” dina skulder, eller hur?
Även om du inte i dagsläget kan göra 100% rätt för dig, vad får dig att tycka att det skulle vara okey att börja fiffla undan pengar för dina fordringsägare? Så jävla less på att många skuldsatta sitter med skygglappar och tycker att världen är orättvis och allting suger utan att ens försöka att göra rätt för sig.
Klart som fan att en delbetalning på din skuld skulle göra skillnad, skulden minskar, fordringsägare får några kronor (vilket är mer än inget alls).
Vad väntar du på att egentligen skall hända? Att någon jävla fe skall hoppa fram och vifta med sitt magiska spö och trolla bort alla problem?
Reality Check - shit won't happen!