2020-04-02, 19:24
Medlem
Hej!
Håller på att bygga en företagstjänst som från början var tänkt fungera med fakturering via email. Nu har min "kära" hostingprovider strulat till det lite då jag endast kan ha 100 kunder (Kan inte skicka hur många mail som helst).

Nu är detta en relativt liten tjänst och själv skulle jag vara glad om jag kom upp i 50 kunder. Men jag måste tänka lite framåt, så jag valde kortbetalningar genom stripe istället. Nu är frågorna då:

1. Om jag skulle få in 200 betalningar på en månad, som senare betalas ut genom stripe, måste jag bokföra varje kvitto individuellt eller kan jag bokföra hela summan som 1 händelse?

2. Vad måste stå på kvitton åt företaget för att de ska undvika höra av sig om mer information för deras bokföring? Räcker det med produktnamn, pris och moms?

Tacksam för svar samt förlåt om detta är fel forum
Citera
2020-04-04, 07:29
Medlem
Om du kan få ut en sammanställd lista på vad som fakturerats under en månad kan du ha detta som ett underlag till att enbart bokföra en enda försäljning.

Gällande vad som ska stå, behöver du skriva tillräckligt mycket om produkten eller tjänsten så att företaget vet vilken period och vad det är som fakturan avser. Sedan behöver du också bland annat F-skatt, ex moms, moms, ink moms. Men jag skulle tro att dessa finns med per automatik.
Citera
2020-05-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagforgood
Om du kan få ut en sammanställd lista på vad som fakturerats under en månad kan du ha detta som ett underlag till att enbart bokföra en enda försäljning.

Gällande vad som ska stå, behöver du skriva tillräckligt mycket om produkten eller tjänsten så att företaget vet vilken period och vad det är som fakturan avser. Sedan behöver du också bland annat F-skatt, ex moms, moms, ink moms. Men jag skulle tro att dessa finns med per automatik.

Löste det genom att skicka automatiska kontantfakturor till min e-post vid varje betalning så bokför jag den fakturan rakt av bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in