2020-04-02, 16:21
Medlem
Hej alla flashisar.
Jag har ett problem, mitt tanskött och insidan av läppen har krupit upp på grund av snus. Någon jag helst vill bli av med. Så min fråga är om jag slutar snusa på den sidan av läppen, kommer mitt tandkött att växa tillbaka som den var förr och hur långt tid kommer det att möjligen ta då? Mvh Kiwi
Citera
2020-04-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwioparon
Hej alla flashisar.
Jag har ett problem, mitt tanskött och insidan av läppen har krupit upp på grund av snus. Någon jag helst vill bli av med. Så min fråga är om jag slutar snusa på den sidan av läppen, kommer mitt tandkött att växa tillbaka som den var förr och hur långt tid kommer det att möjligen ta då? Mvh Kiwi

Lång tid gissar jag på, hur länge har du snusat? Är det verkligen ett stort problem detta?

mvh
Citera
2020-04-02, 16:26
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hej alla flashisar.

I normalfallet, nej. Stödjevävnaden återskapas inte: https://www.1177.se/fragor--svar/nat...-slutar-snusa/
Citera
2020-04-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 52834767
Lång tid gissar jag på, hur länge har du snusat? Är det verkligen ett stort problem detta?

mvh

Har inte snusat så länge och tänker att det därför går att reparera, snusat runt ett år endast och det har inte krupit upp mycket men känner fortfarande att jag inte vill att det ska gå längre://
Citera
2020-04-02, 16:37
Bannlyst
Citat:
Hej alla flashisar.
Det kommer INTE gå tillbaka så om du inte slutar snusa kommer du få tandlossning.
Citera
2020-04-02, 17:28
Medlem
glajarns avatar
Du kommer inte bli av med det men slutar du att snusa så kan du stoppa det. Det som du förklarar är början till tandlossning tyvärr. Tandköttet kan inte växa tillbaka men du kan förhindra att det blir värre.
Citera
2020-04-02, 18:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Så har jag haft i över 30 år pga snusning. Inget att bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in