2020-04-01, 14:29
Medlem
Som kristen älskar jag Jesus och vill att så många som möjligt ska ta emot Jesus. Om icke-troende försvinner eller blir troende, har vi en större andel av befolkningen som har accepterat Jesus, vilket är en himmelsk bra sak.
Citera
2020-04-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, är det vanligt att religiösa människor - vare sig de är kristna eller nåt annat - ber till Gud om att medmänniskor skall straffas och dö?

Eller föredrar religiöst folk istället att be Gud om att han skall frälsa alla syndare, hedningar, otrogna och avfällingar?

Att döma av inläggen i en annan aktuell tråd så verkar det som att en del kristna vill att "dåliga" människor skall dö - och att de därför i sina böner aktivt uppmanar Gud att döda dessa syndare...

Vill religiösa människor att Gud skall hjälpa eller förinta ogudaktiga personer?

Vad är din erfarenhet av det här?

Vad tror du?

Borde det inte räknas som anstiftan till mord?
Citera
2020-04-01, 14:45
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ja, är det vanligt att religiösa människor - vare sig de är kristna eller nåt annat - ber till Gud om att medmänniskor skall straffas och dö?

Eller föredrar religiöst folk istället att be Gud om att han skall frälsa alla syndare, hedningar, otrogna och avfällingar?

Att döma av inläggen i en annan aktuell tråd så verkar det som att en del kristna vill att "dåliga" människor skall dö - och att de därför i sina böner aktivt uppmanar Gud att döda dessa syndare...

Vill religiösa människor att Gud skall hjälpa eller förinta ogudaktiga personer?

Vad tror du?

Religiösa kommer i alla former (Jain ex), vad denna stora grupp av alla religiösa själva ber om på kammaren kan jag inte veta men jag tror de oftast ber till Gud att frälsa syndare, inte att människor ska straffas och dö.

Här i diskussioner så kastas det däremot tvärsäkra profetior om vem som hamnar i helvetet och inte, samt hur Gud ska straffa de "otrogna", men det tror jag delvis är orsakat av den uppskruvade ton det kan bli här inne, jag tror vi alla någongång funderat över "Tror personen verkligen på den han/hon skriver, på riktigt?". Eller är bara personen arg?

I denna värld vi lever i kommer dåliga människor göra dåliga saker, bra människor kommer att göra bra saker. Men för att en bra person ska göra och säga dumma saker, krävs religion.

Givetvis skämtsamt sagt. Men jag tror att det ligger ett visst mått av sanning i det. Här är religiösa rants:

"Död åt de otrogna! Die infidel die! Död åt church of satan! Må alla satanister få sina inälvor utslitna och sedan bli manglade av en tvättpress."

"Det jag gillar med isis är att det inte är massa tjafs och krusiduller med att man ska följa någon jävla mall och uppföra sig på demokratiskt vis. Det är bara gå in, döda döda döda, attackera civila i en byggnad, spräng byggnader och låt fienden suga på ditt automatvapen innan du spränger skallen av honom. Jag fascineras av vapen och har tillgång till det från svarta marknaden. Önskar att politiken var mer svart på vitt."

"De som följer de andra gudarna måste därmed dödas. Ingen som följer varesig odin, satan, muhammed, buddha, allah, eller lucifer har rätt till att vandra på denna jord. De är skapelser av djävulen själv och måste sändas bort ner under jorden till helvetet de kom från snarast möjligt. Vi måste rida in, som tappra ädla knäktar, och döda döda döda de otrogna. Satan är samlingsnamnet för den uppsjö av värdelösa bestar som inte följer den enda och egna, riktiga, bibeln. Nu i specialutgåva. TRYCK UT hans ögon, han som frestar gud, spetsa denne orm så hårt att han aldrig mer vågar stå på sina egna ben. Bränn kättaren på bål och driv ut alla som gör allra minsta lilla motstån mot oss, så är du snäll."

"Såna som du borde stenas för att ni är så blinda, att offra era värdelösa liv skulle kunna tjäna till en uppoffring till mänsklighetens bästa, erat kätteri och meningslösa konsumerism kan bli en ledstjärna för andra att inte göra fel när ni stenas till döds för den sanna religionen."
Citera
2020-04-01, 14:46
Medlem
Cannibalizations avatar
Jesus är tydlig med att man ska be för sina fiender, vända andra kinden till osv. Så "Kristna" som ber om andra människors olycka ska man vara vaksam med.
Citera
2020-04-01, 14:46
Medlem
Citat:

Vad tror du?

att be komme rinte att hjälpa. om man ska dö kan jag tycka att man ska ta med sig någon man inte gillar. jag känner folk som säger att de kommer att börja leta efter politiker när det blir dags, för det är förrädare.
Citera
2020-04-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicGovernment
Som kristen älskar jag Jesus och vill att så många som möjligt ska ta emot Jesus. Om icke-troende försvinner eller blir troende, har vi en större andel av befolkningen som har accepterat Jesus, vilket är en himmelsk bra sak.
”Försvinner”?
Citera
2020-04-01, 15:05
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Jesus är tydlig med att man ska be för sina fiender, vända andra kinden till osv. Så "Kristna" som ber om andra människors olycka ska man vara vaksam med.

Det är absolut så, men som en kristen också skrivit här:

"Det är inte hat, det är kärlek. Alla heretics ska konvertera eller dö precis som man gjorde med vikingarna, saxerna och celterna och andra oäktingar. Fundamentalism är inte så illa, det finns bara en sanning och de som ställer sig i vägen ska utplånas"

Är inte Bibelns problem att om du söker, kan du finna, ja allting du redan har inom dig. Men nu är det inte bara dina åsikter utan du har också GUD på din sida..

Så jag vet inte hur nyttig Bibeln egentligen är som moralkompass?

Du verkar trevlig, har du funderat på att detta kanske inte kommer av Bibeln utan mer handlar om vem du är som person?
Citera
2020-04-01, 16:44
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanicGovernment
Du vill alltså att icke-troende skall dö?
Citera
2020-04-01, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej det tror jag inte.
Är kristen och vet ingen som gjort det.
Vi ska be för att människor ska bli räddade och frälsta och tro på Herren och komma till himlen.
Om vi inte förlåter människorna deras synder så kommer inte Gud förlåta oss våra synder.
Men visst är det inte alltid lätt...
Vid upprepat våld, ondska osv så är det helt naturligt svårt att förlåta den/de människornas beteende.
Men vi ska göra det...
Däremot behöver man inte stå ut med hemsk behandling och acceptera det.
Man har rätt att vid nödvändighet försvara andra och sig själv.

Vilken tråd/inlägg är det du syftar på?
Alla som kallar sig det ena eller andra är inte det utan använder det som ett medel/vilseför.
Ungefär som svensk lag och moral skall bygga på kristna värderingar,, visst det ser vi ju
Citera
2020-04-01, 16:55
Medlem
hippilis avatar
Tror inte det är vanligt att be att folk ska dö.
Det hjälper inte ändå
Citera
2020-04-01, 17:27
Medlem
Tillkomme ditt rike/Låt ditt rike komma heter det i Herrens bön. De flesta kristna som upprepar orden torde icke reflektera över att "gudsrikets" tillkomst faktiskt, enligt deras egen religion, innebär inget mindre än jordens undergång!

(Visserligen kommer en del att få leva i en ny värld efteråt.)
Citera
2020-04-01, 18:21
Medlem
Citat:
Du vill alltså att icke-troende skall dö?

Jag vill att de tar emot Jesus. Men alla tar inte emot Jesus, och väljer satan istället. Då är det bra om de försvinner, så att de inte kan sprida satanistiska idéer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in