• 1
  • 2
2020-03-31, 18:21
Medlem
Kanske spelar kön roll. Eller utseende i övrigt, personlighet och utstrålning etc. men jag funderar på om ens chanser att bli anställd minskar p.g.a att man snaggar/rakar skallen? Har diskuterat med generationen äldre än mig men där verkar man hålla fast vid konservatismen och en rakad person stämplas som en slarvig nynazist. I min värld kan en bra arbetsgivare se potential i människor trots deras val av frisyrer??
Citera
2020-03-31, 18:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PubGeneral
Kanske spelar kön roll. Eller utseende i övrigt, personlighet och utstrålning etc. men jag funderar på om ens chanser att bli anställd minskar p.g.a att man snaggar/rakar skallen? Har diskuterat med generationen äldre än mig men där verkar man hålla fast vid konservatismen och en rakad person stämplas som en slarvig nynazist. I min värld kan en bra arbetsgivare se potential i människor trots deras val av frisyrer??
Spelar garanterat ingen roll. Däremot spelar övrigt utseende roll. Har du tatueringar, klär dig slarvigt, piercing. Ditt sätt att uppträda.
Citera
2020-03-31, 18:26
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Låter som du gått för långt med rådet "Klipp dig och skaffa dig ett jobb"

Lagom är bäst.
Citera
2020-03-31, 18:27
Medlem
Citat:

jag har stött på unga generationer som är snaggade och de har varken utbildning eller någon normalintelligens. hur håret är klippt spelar ingen roll, du får jobb inom offentlig sektor om du ljuger ihop en story och särar så att du kan bli "ägd". svårare än så är det inte.

om man på hyresföretag kan få jobb utifrån vem man blir påsatt av så är detta inte viktigt.
Citera
2020-03-31, 18:31
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Jag rakar skallen 3mm det är jätte skönt när man ska upp på morgonen och det är aldrig någon som frågat om jag är nazist. Man slipper köpa dyra geggor till håret och besök till frisören, klipper mig själv.
Citera
2020-03-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Jag rakar skallen 3mm det är jätte skönt när man ska upp på morgonen och det är aldrig någon som frågat om jag är nazist. Man slipper köpa dyra geggor till håret och besök till frisören, klipper mig själv.

Dom behöver inte fråga...
Citera
2020-03-31, 18:43
Medlem
När jag läser denna tråd, så inser jag efter en liten fundering, alla de jag känner som tjänar riktigt bra. Alltså typ sex siffror + i månaden, har snaggat hår gemensamt. Litet urval, jag vet, för vad kan det vara, fem sex stycken kanske. Men som sagt, snaggat hår har de i alla fall. Och de byter jobb eller uppdragsgivare ganska ofta ändå.
Citera
2020-03-31, 18:46
Medlem
Snaggat hår för man är mer eller mindre flintis är inte riktigt samma sak.
Citera
2020-03-31, 20:52
Medlem
Tro mig, 99.9% bryr sig inte så länge du ser städad och normal ut i allmänhet, beter dig vettigt och följer skrivna/oskrivna klädkoder.
Det spelar ingen roll om det är vanliga kneg eller kontor på multinationella företag, jag har erfarenhet av båda och jag har aldrig känt att jag fått tveksamma blickar, blivit särbehandlad eller misstänkliggjord.
Kör 2-3mm (ej flint), lång och bredaxlad med ett och annat ärr.
Citera
2020-04-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Tro mig, 99.9% bryr sig inte så länge du ser städad och normal ut i allmänhet, beter dig vettigt och följer skrivna/oskrivna klädkoder.
Det spelar ingen roll om det är vanliga kneg eller kontor på multinationella företag, jag har erfarenhet av båda och jag har aldrig känt att jag fått tveksamma blickar, blivit särbehandlad eller misstänkliggjord.
Kör 2-3mm (ej flint), lång och bredaxlad med ett och annat ärr.

ja självklart känns ju beteendet och intelligens viktigare än hårfästet. Sen tänker jag också att ålder har stor betydelse. Ser ju att snaggat huvud har blivit en trend hos killar i ålder 14-25 så det borde vara lugnt för den gruppen. Efter det kan man ju alltid skylla på håravfall
Citera
2020-04-02, 11:38
Medlem
Det spelar väl stor roll om personen är 20 år, 30, 40 osv, varför det är snaggat och om personen passar i det. Personer med Comviq-frisyr som dessutom har långt hår, i nacken, är betydligt mer illa.
Citera
2020-04-02, 17:19
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Hår och kroppsvård - - - - > Arbetsliv och arbetsmarknad

/Mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto